A napokban szólított fel az illetékes energiaellátási hatóság vezetője arra, hogy mindenekelőtt a gáz használata terén nagyobb takarékosságra van szükség. A tározók telítettsége ugyan teljes mértékben kielégítő, az elmúlt hetek sem hoztak dermesztő hideget, de a tél járhat még súlyos meglepetésekkel. Ezért pedig az eddiginél jobban kell takarékoskodni – hívta fel a figyelmet.
Ilyen körülmények között derült fény arra, hogy
a kormány eddig több mint 30 millió eurót költött a takarékosság népszerűsítésére,
ennek keretében mindenekelőtt televíziós reklámokra és különféle hirdetésekre. Az ellenzéki konzervatív CDU/CSU ugyanakkor merő szemfényvesztésről beszél.
Az erről szóló adatokat a Die Welt, illetve a Der Spiegel szivárogtatta ki, és minderre egy ellenzéki képviselő érdeklődése nyomán derült fény. A kormány elismerte, hogy minderre november végéig csaknem 33 millió eurót fordított. "Nyolcvanmillióan együtt az energiafordulatért" – sürgette már a kampány hangzatos címe. Ezenkívül a kormány további csaknem egymilliót fordított arra, hogy saját, az energiaválság okozta terhek csökkentését célzó intézkedéseit népszerűsítse.
A CDU/CSU ugyanakkor bírálta az általa felettébb magasnak tartott kiadásokat. "A kormány több mint 32 millió eurót fordít a takarékossági kampányra, miközben nem rendelkezik hosszú távú koncepcióval az energiaellátás javítására, illetve az energiaforrások diverzifikálására" – fogalmazott Stefan Müller parlamenti frakcióvezető.
A konzervatív pártszövetség úgy értékelte, hogy egy ilyen kampány egyáltalán nem csökkenti egy esetleges energiaellátási csőd veszélyét.
Igazi megoldásokra, nem pedig drága szemfényvesztésre van szükség – hangoztatta a frakcióvezető.