Lemondott pozíciójáról Sheryl Sandberg, a Facebook anyavállalata, a Meta második számú vezetője, akinek segítségével a cég startupból digitális hirdetési birodalommá vált.
Sandberg 14 éven át volt a közösségimédia-óriás vezérigazgatója. 2008-ban, négy évvel a Facebook piacra lépése előtt igazolt át a Google-től.
"Amikor 2008-ban elvállaltam ezt a munkát, azt reméltem, öt évig a pozícióban maradok. Tizennégy évvel később itt az idő, hogy elkezdjem írni életem új fejezetét" - tette közzé Facebook-oldalán.
Sandberg a Facebook - ma Meta - hirdetési üzletágát vezette, és az volt a dolga, hogy az egy évente több mint százmilliárd dollárt (37 ezer milliárd forint) hozó gépezetté váljon.
A cég második legismertebb arcaként Zuckerberghez hasonlóan megosztó személyiség lett belőle,
miután napvilágra került, hogy egyes üzleti döntései hogyan segítették a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd terjedését.
A technológiai iparág egyik legfontosabb női vezetőjeként gyakran érte kritika, hogy miért nem tesz többet a nőkért, valamint a Facebook-termékek által megkárosítottakért.
Különösen az indulás éveiben különbözött élesen Zuckerbergtől abban, hogy könnyedén képezett hidat a technológia, az üzlet és a politika világa között, ám Zuckerberg azóta - részben a több kongresszusi meghallgatáson edződve - behozta a hátrányt.
Sem Zuckerberg, sem Sandberg nem adta jelét, hogy a távozás ne az utóbbi döntése lett volna, bár az utóbbi időben úgy tűnt, mintha háttérbe szorult volna más igazgatókhoz képest.