eur:
389.02
usd:
361.9
bux:
68900.51
2024. május 9. csütörtök Gergely
Nyitókép: BKK

Sárga sátrak alá költözött a Lánchíd – képek

Elkezdődött a medernyílás pályaszerkezetének, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme a hídon. A munkához sátrakat állítottak fel, amiket folyamatosan mozgatnak majd a szakemberek.

Zökkenőmentesen folyik a Lánchíd felújítása, a híd középső részén már elkezdődött az új acél pályatáblák, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának korrózióvédelme – tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ.

A medernyílás pályaszerkezetén végzett munkához eddig négy festősátort állítottak fel a hídon, amelyeket folyamatosan mozgatnak majd a szakemberek, ahogyan haladnak előre a korrózióvédelmi bevonatrendszer felvitelével.

A láncok pilonokból leérkező részeinek festését már tavaly év végéig elvégezték a kivitelező munkatársai, a pályaszinten azonban csak azután láthattak hozzá a rozsdásodás elleni védelemhez, hogy az acélszerkezeti munkákat elvégezték, továbbá elbontották a hatalmas elemeket mozgató bakdaruk különleges sínpályáját.

A láncok többi szakaszához hasonlóan a ponyvával borított állványzat alatt ezúttal is szemcseszórással távolítják el a régi festékrétegeket, majd felviszik az újakat.

A budai és a pesti pilon koronasaruin, illetve a budai lánccsatornában továbbra is dolgoznak a szakemberek.

A pillérek között már elkészült az új járda

Közben a parti nyílásokban is ütemezetten zajlik az új ortotróp acél pályatáblák elhelyezése – teszik hozzá.

A 380 méter hosszú hídon a két pilon közötti – csaknem 200 méteres szakasz – tavaly december közepére egybefüggően járhatóvá vált, az alatta lévő régi acélszerkezeteken ugyanakkor még ezernyi hibát kellett kijavítani az elmúlt hónapokban. Elkészült időközben a pillérek közötti szakasz mindkét oldalán az új gyalogosjárda, és a szakemberek folyamatosan helyezik be a pályaszint alatti új vizsgálójárda szerkezetét is. Most már a pillérek és a partok közötti részen haladnak „kifelé” az új útpályát alkotó, 6-8 tonnás acélelemek elhelyezésével. Az eddigieknek megfelelően szimmetrikusan, két irányba haladva dolgoznak, néhány héten belül pedig a járdát is elkezdik építeni ezen a szakaszon.

A zászlótartó bástyák kőfelületei is megújulnak

A BKK közleménye alapján a tervek szerint végzik a műhelymunkákat és a helyszíni kőmunkákat is. A pesti oldal déli zászlótartó bástyájának kövei már teljesen megújultak, és az északi bástyán is hamarosan befejeződnek a munkák. A kőfelületeket letisztították, a sérüléseket javították, és a szükséges kőcseréket is elvégezték, majd a pótlásokat az oroszlánszobrokhoz hasonlóan patinázták, vagyis a színüket a bástyák többi részéhez igazították. Ezekre az építményekre a felújítás során díszvilágítást szerelnek, amely megvilágítja a bástyákat és az új zászlótartókat, illetve zászlókat.

Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már idén év végén elkészül.

Címlapról ajánljuk
Megérkezett a kínai elnök Budapestre
videó, képek

Megérkezett a kínai elnök Budapestre

Este kilenc óra előtt szállt le Hszi Csin-ping gépe a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Orbán Viktor és Lévai Anikó fogadta az elnöki párt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.09. csütörtök, 18:00
Resperger István ezredes
a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
Felemás zárás a tőzsdéken

Felemás zárás a tőzsdéken

Szerda reggel kedvezőtlen hangulatban telt a kereskedés Ázsiában, ezt követően pedig ugyan reggel jó hangulatban indult a nap Európában, de a déli órákra megtorpant az emelkedés. A magyar tőzsde ma alulteljesítő volt, ami elsősorban az OTP eséséből adódott. A hazai nagypapírok közül nagyot ralizott azonban a Mol, a befektetők megkönnyebbültek a hírre, hogy a kormány szerint az üzemanyagkereskedők eleget tettek a kormány kérésének az elmúlt két hétben. Egyre rosszabra fordul a hangulat az amerikai tőzsdéken, nem kizárt, hogy megszakad ma az öt napja tartó emelkedő széria.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×