Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Young caucasian woman at self-service gas station, hold fuel nozzle and refuel the car with petrol, diesel, gas. Pretty woman filling her auto with gasoline or benzine, outdoors. Self service gas pump.
Nyitókép: romrodinka/Getty Images

Drasztikus dízeltilalom az egyik uniós fővárosban

Január 1-től az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelautók, valamint egyes 11 évnél idősebb járművek környezetvédelmi okokból nem közlekedhetnek a brüsszeli régióban - írta a La Libre Belgique című napilap hétfőn.

A belga főváros 2019 januárjától alacsony kibocsátási zónát (Low Emission Zone - LEZ) hozott létre, amelyen belül a legszennyezőbb, elsősorban dízelüzemelésű járművek közlekedését fokozatosan megtiltják (a méretes zóna térképe itt érhető el, szinte a teljes várost magában foglalja).

A francia nyelvű napilap hétfői beszámolója szerint a környezet védelme, valamint a légszennyezés csökkentése érdekében 2022 első napjától kezdve már az Euro 4-es besorolású dízeldízelautók, kisteherautók és buszok sem közlekedhetnek a brüsszeli régió 19 települését lefedő LEZ-övezeten belül. A január elsejétől érvényes szabályozás

mintegy 76 500 - Belgiumban nyilvántartásba vett és a brüsszeli régióban közlekedő - 11 éves vagy annál idősebb járművet érint

. Közülük körülbelül 25 ezer járművet regisztráltak Brüsszelben. A járművek kivonására a hatóságok három hónapos, április 1-ig tartó átmeneti időszakot engedélyeznek. Ezt követően a szabálysértő járművezetők 350 eurós (mintegy 125 ezer forint) bírságot kapnak.

Felmérések szerint a légszennyezés évente legkevesebb kilencezer korai halálesetet, valamint szív- és érrendszeri vagy légúti betegséget okoz Belgiumban, ebből legalább ezret Brüsszelben. A régióban nyilvántartásba vett Euro 4-es besorolású dízelautók a károsanyag-kibocsátás 12 százalékáért felelősek - közölték.

A brüsszeli városvezetés 2025-ig a legtöbb dízelüzemű járművet fokozatosan kivonja a közlekedésből.

  • 2019 elejétől az Euro 0-ás, 1-es, és a 2-es besorolású, valamint a 19 évesnél idősebb dízelautók nem hajthatnak be a fővárosi régióba.
  • 2020-tól az Euro 3-as és a 15 évnél idősebb dízelek,
  • 2022-től az Euro 4-es és a 11 évesnél idősebb dízelüzemű gépjárműveket is kivonták a brüsszeli régió forgalmából.
  • A tervek szerint legkésőbb 2025-től az Euro 5-ös és a 9 évesnél idősebb dízelautók brüsszeli hajtási engedélye szűnik meg.

A korlátozás nem vonatkozik a tűzoltó- és mentőautókra, valamint az autóritkaságnak számító, úgynevezett old timer kategóriába tartozó járművekre.

A brüsszeli városvezetés a 2025-ös céldátumig 86 százalékkal kívánja csökkenteni a nitrogén-dioxid, szintén 86 százalékkal a levegőbe kerülő korom koncentrációját, valamint 31,43 százalékra kívánja leszorítani a szállóporét.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump már látja a békemegállapodást

Donald Trump már látja a békemegállapodást

Donald Trump szerint az ukrajnai háború lezárásáról szóló tárgyalások végső szakaszában járnak. Az amerikai elnök erről Volodimir Zelenszkij társaságában beszélt, amikor floridai rezindenciáján fogadta az ukrán államfőt vasárnap.
Putyin háborús ultimátuma árnyékában találkozik Trump és Zelenszkij – háborús híreink vasárnap

Putyin háborús ultimátuma árnyékában találkozik Trump és Zelenszkij – háborús híreink vasárnap

Oroszország szombat este újabb rakétatámadást indított Kijev és Ukrajna több régiója ellen, amely miatt az ukrán főváros egyes részein megszűnt az áram- és a távhőszolgáltatás. A támadás közvetlenül megelőzte Volodimir Zelenszkij ukrán elnök amerikai látogatását, ahol Donald Trump elnökkel folytat tárgyalásokat a 20 pontos béketerv véglegesítése érdekében. Az egyik legkritikusabb kérdése továbbra is az, hogy mely területeket adnák át Oroszországnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×