eur:
411.02
usd:
392.35
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Pixabay

Gyáróriásokat épít a Ford elektromos autói miatt

A márka 118 éves történelme során még sosem fektetett be ekkora összegben a gyártásba.

A Ford a dél-koreai SK Innovationsszel közösen hozza létre 11,4 milliárd dollárból a két mamutgyárat, melyek kizárólag elektromos autókat állítanak majd elő.

A CNN cikke szerint a nagyobb részt a Ford adja a fejlesztésbe 7 milliárd dollárral. A cég korábban már nyilvánosságra hozta, hogy 30 milliárd dollárt költ 2030-ig az elektromos autókra történő átállásra, ezzel párhuzamosan pedig arra számít, hogy ugyanekkorra járműeladásainak 40 százalékát az elektromos autók teszik majd ki.

A gyárak Kentuckyban és Tennessee-ben épülnek meg és 11 ezer embernek adnak munkát. A telephelyeken három elektromos járműakkumulátor-gyártó üzem és egy elektromos kisteherautók gyártására szolgáló gyár lesz.

Több ezer hektáron épülnek a gyárak

Tennessee-ben a Blue Oval City névre hallgató komplexum 3600 hektáron terül majd el, ezzel háromszor akkora lesz az alapterülete, mint a márka legendás River Rouge Copmlexéé. Itt 5800 ember dolgozik majd, akik akkumulátorokat gyártanak, valamint azok összetevőit újrahasznosító üzemben alkatrészeket gyártó sorok mellett és az F-széria elektromos darabjait összeszerelő üzemben dolgoznak.

A jövőbeli bővítésekre is felkészülve üres területeket is hagynak a gyárak körül.

A Ford első tisztán elektromos mainstream járműve, a Mustang Mach-E tavaly került forgalomba, a Ford E-Transit elektromos haszongépjármű pedig ebben az évben kerül piacra. A Ford F-150 Lightning, az első teljesen elektromos hajtású teherautó várhatóan jövőre kerül forgalomba.

Az új helyszínen gyártandó teherautók nem F-150 Lightningok lesznek, hanem a jövőbeni elektromos F-sorozatú teherautómodellek. A Ford az F-150 Lightningot Dearbornban építi, és a vállalat tervei szerint jövőre kerül forgalomba.

A jövő elektromos

"Az elektromos autók jövője a következő évtizedekben átalakul, mi szeretnénk, ha az piac bővülésével párhuzamosan növelni tudnánk a kapacitásunkat" - mondta el a gyárépítésről Lisa Drake operatív igazgató.

Szerinte fontos volt a beszállítók számára helyet biztosítani a létesítményen belül, mivel a Ford igyekszik jobban kézben tartani az alkatrészellátási láncot.

A márka más autógyártók mellett az elmúlt hónapokban kénytelen volt leállítani vagy lassítani egyes modellek gyártását a számítógépes csipek és más kritikus alkatrészek beszerzésének korlátozása miatt. A Ford el akarja kerülni az ilyen jellegű problémákat az elektromos járművek akkumulátorainak kapcsán.

Környezettudatosságot is ígérnek

Kentuckyban épül a kisebb gyár BlueOvalSK Battery Park néven: itt az SK Innovationsszel közösen lítium-ion akkumulátorokat gyártanak majd két gyárban. A két gyár teljesen megegyezik a tennessee-i harmadik akkugyártó üzemmel. Itt ötezer ember dolgozhat majd.

2025-ben indulhat meg a termelés a helyszíneken.

Blue Oval Cityben karbonsemleges működést ígérnek. Drake elmondta, hogy a gyár dolgozói szavazhatnak arról, hogy akarják-e, hogy a United Auto Workers szakszervezet képviselje őket, amely más Ford-gyárak dolgozóit is képviseli.

A Ford vezetői nem kívántak nyilatkozni arról, hogy a vállalat a potenciális alkalmazottak képzéséhez nyújtott támogatásokon túl milyen ösztönzőket kapott az adott államoktól. A márka azt is bejelentette, hogy a következő öt évben összesen 525 millió dollárt fektet be az Egyesült Államokban az elektromos járműveket javító technikusok képzésére.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×