eur:
412.08
usd:
394.17
bux:
79942.94
2024. november 25. hétfő Katalin
Afrikai országokból indult illegális bevándorlók egy túlzsúfolt csónakban várják az Open Arms spanyol nem kormányzati szervezet hajóját a Földközi-tengeren, a líbiai partoktól mintegy 122 mérföldre 2021. február 12-én.
Nyitókép: MTI/AP/Bruno Thevenin

Tömegkatasztrófa történt a Földközi-tengeren

Körülbelül 130 emberrel a "fedélzetén" felborult egy migránsokat szállító gumicsónak. 10 holttestet találtak meg.

Mindössze tíz holttestet találtak egy felborult gumicsónak közelében azok a kereskedelmi hajók és egy jótékonysági szervezet hajója, amelyek migránsokat szállító vízi járművek után kutattak a Földközi-tengeren. A felborult csónakban tudomásuk szerint 130 ember utazott - közölte az SOS Méditerranée francia humanitárius szervezet.

Szóvivőjük pénteki közlése szerint továbbra sem találnak egy másik, fából készült hajót, mintegy 40 emberrel a fedélzetén.

A tengeri segélyhívó vonalat működtető Alarm Phone nem kormányzati szervezet (NGO) előzőleg arról számolt be, hogy a szerdai napon három vészjelzést is kaptak. Az SOS Méditerranée ezek alapján indított kutatást "az erősen viharos tengeren, hat méteres hullámok közepette".

A humanitárius szervezet mentőhajójának, az Ocean Vikingnek három kereskedelmi hajó segített, hogy a líbiai Tripoli városától északkeletre, nemzetközi vizeken felkutassák a bajba került vízi járműveket. Végül a My Rose nevű kereskedelmi hajó bukkant rá néhány holttestre a vízben, és nem sokkal később az Európai Unió határőrizeti ügynökségének, a Frontexnek egy repülőgépe vette észre a felborult gumicsónakot.

A helyszínre érkező Ocean Viking egyetlen túlélőt sem talált, csak tíz holttestet a helyszín közelében.

A Twitteren közzétett nyilatkozatuk szerint, amelyhez egy fényképet is csatoltak a felborult gumicsónakról, semmit sem tudnak arról a harmadik vízi járműről, amely szintén segítséget kért az Alarm Phone vonalán.

A líbiai parti őrség ugyanakkor azt közölte, hogy az ország keleti partvidéke mentén sikerült kimentenie az egyik szerdán vészjelzés leadó csónak utasait. "Sikerült megmentenünk egy csónakot, amely 106 migránst szállított, s közülük ketten haltak meg" - mondta el pénteken Maszúd Ibrahim, a parti őrség szóvivője.

Az évek óta polgárháborús konfliktus sújtotta Líbia az egyik fő állomása az Európába eljutni próbáló afrikai és közel-keleti menekülteknek, migránsoknak. Sokan az embercsempészek által indított csónakokban vágnak neki a veszélyes tengeri útnak.

ENSZ-adatok szerint a mostani szerencsétlenség áldozataival együtt közel ötszázra emelkedett a földközi-tengeri migrációs útvonalon idén odaveszett emberek száma, ami több mint a háromszorosa a 2020-as év azonos időszakában feljegyzett áldozatoknak.

A civil segélyszervezetek, köztük az SOS Méditerranée mentési műveletei mindazonáltal politikailag igen vitatottak, bírálóik szerint ugyanis ezek a csoportok valójában segítik az embercsempészeket.

Luciana Lamorgese olasz belügyminiszter éppen pénteken egyeztetett Rómában Líbia új külügyminiszterével, Najla Mangussal az embercsempészetet működtető bűnszervezetek megállításáról. Najla Mangus látogatása az olasz miniszterelnök, Mario Draghi április 6-i líbiai útját követte.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×