Kezd célt érni az az amerikai civil szervezetek által kezdeményezett, "Stop Hate for Profit", vagyis Állítsuk meg a gyűlöletet a profitért elnevezésű nyomásgyakorló akció, amely a Facebook elleni hirdetési bojkottra igyekezett rávenni a legnagyobb vállalatokat, és ezzel elérni, hogy a legnagyobb közösségi médiaplatform nagyobb erőfeszítéseket tegyen a gyűlöletbeszéd és a rasszista tartalmak kiszűrése érdekében. Kedden ugyanis a Facebook bejelentette, hogy megbízzák a Media Rating Council (MRC) nevű, médiakutatásokkal foglalkozó céget annak felülvizsgálatával, hogy a portál megfelelően kezeli-e, illetve eltávolítja-e a gyűlöletkeltő bejegyzéseket és tartalmakat.
Közvetlenül a bejelentés előtt Mark Zuckerberg, a közösségi portál alapító-vezérigazgatója a vállalat globális marketingjét irányító alelnökkel, Carolyn Evertonnal, a feddhetetlenségért felelős Guy Rosen alelnökkel és Neil Potts közpolitikai alelnökkel együtt videókonferenciát tartott egyes, a portálon hirdető vállalatok képviselőivel. A hirdetői bojkotthoz ugyanis már olyan globális óriásvállalatok csatlakoztak, mint például az Unilever, a Starbucks, a Ford Motor vagy a Coca-Cola.
A vállalat emellett azt is bejelentette, hogy a jövőben az oldalon elsőbbséget biztosítanak a forrásmegjelöléssel ellátott, átlátható információknak, az újságírók által írt szövegek közzétételének.