eur:
411.74
usd:
395.53
bux:
79551.8
2024. november 22. péntek Cecília

Ismét nekifutnak a vasúti gigafúziónak

Az Alstom francia gépipari konszern bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a Bombardier kanadai multinacionális járműgyártó vállalat vasúti üzletágának felvásárlásáról.

Az akár hétmilliárd dolláros értékű ügylet újabb erőfeszítést jelent a nyugati nagyvállalatok részéről annak érdekében, hogy a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy vasúti társulást hozzanak létre.

Az Alstom közleményében jelezte, hogy még nem hozták meg a végleges döntést. A Bombardier egyelőre nem kommentálta a hírt.

A Reuters hírügynökség bennfentes forrásból úgy tudja, hogy

az Alstom és a Bombardier közel áll a megállapodáshoz, amely hétmilliárd dollárra értékeli a Bombardier vonat- és mozdonygyártó ágazatát.

Az Alstom-részvények közel 4 százalékos pluszban forogtak a párizsi tőzsdén a hétfői kereskedés során.

Az Alstom és a Bombardier közötti ügyletet valószínűleg alaposan megvizsgálják a versenyfelügyeleti hatóságok. Egyes elemzők szerint azonban Brüsszel részéről feltehetően kisebb lesz az ellenállás, mint az Alstom és a Siemens vasúti üzletágának egyesülésével szemben, mivel a francia és a kanadai vállalat együttesen kisebb részesedéssel bír a nagysebességű vonatok európai piacán.

Az Alstom és több ágazati rivális igyekszik lépést tartani a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplőjével, a kínai CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation), amely egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának, a vasúti infrastruktúra területén tevékenykedő Vossloh mozdonygyártó részlegének felvásárlásával belép az Európai Unió piacára.

  • Az Európai Bizottság tavaly februárban megvétózta a Siemens német ipari óriáscég és az Alstom vasúti üzletágának egyesülését,
  • míg a Siemens és a hatalmas adósságteher alatt roskadozó Bombardier tárgyalásai 2017-ben jutottak zsákutcába.

A Siemens és az Alstom 2017 őszén állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágak egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC, és a duplája a kanadai Bombardier bevételének.

A Deutsche Bank számításai szerint az Alstom vasúti üzletágának árbevétele 17 milliárd dollárra emelkedik, az egy részvényre jutó nyereség pedig 17 százalékkal emelkedik, ha nyélbe tudják ütni az ügyletet a Bombardier-vel.

A TGV nagysebességű vonatot gyártó Alstom európai piaci részesedése 33 százalék, az ennek német megfelelőjét, az ICE-t kifejlesztő Siemensé pedig ennek nagyjából a fele, 17 százalék. Világpiaci részesedésük ugyanakkor csak 7, illetve 3 százalék, míg a CRRC-é 71 százalék a német SCI Verkehr tanácsadó cég adatai szerint.

Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×