Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: A 2019-nCov humán koronavírus ultrastrukturális morfológiája (CDC/Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAM / Centers for Disease Control and Prevention's Public Health Image Library)

Komolyabb problémákat okozhat a koronavírus, mint azt gondolnánk

Csak több hónap múlva mutatkozik meg a gazdasági adatokban az a hatás, amit a koronavírus okoz, de már most látszik, hogy visszaeséssel kell számolni. Az egyik leginkább érintett szektor az autóipar, számos gyár már leállni kényszerült. A kozmetikai ipar is megsínyli a koronavírus-járványt.

A koronavírus megjelenése a brexitnél is veszélyesebb lehet a világgazdaságra, hiszen már most életbe léptek olyan közlekedési, személy- és áruszállítási korlátozások, amelyeket globális szinten megérez a gazdaság - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Kopint-Tárki vezérigazgatója.

Palócz Éva szerint

már most megtapasztalható, hogy visszaesett a kínai turisták száma, de a vírusjárvány hatásai ennél összetettebbek:

túlzás nélkül drámai lehet az a hatás, amely a termelési értékláncok szétszakadásából származhat. Kína ugyanis olyan szinten épült bele a multinacionális vállalatok és világkereskedelem hálózatába, hogyha az ország csak átmenetileg is kiesik, akkor már az óriási károkat okozhat a világgazdaság minden országának. Szinte nincs is olyan multinacionális vállalat, amely ne gyártatna valamit Kínában, vagy máshogy ne függne tőle.

Áremelkedésekkel, hiányokkal járhat akár csak egy kiadósabb gazdasági fennakadás is - figyelmeztetett a szakértő. Arról is beszélt, hogy a gazdasági károk megbecsüléséhez

a statisztikákat sem lehet még alapul venni:

legalább fél év, mire kiderül belőlük, hogy mekkora kiesést okozott a világtermelésben a koronavírus.

Kínában péntekig több mint 31 ezer ember fertőződött az új típusú koronavírussal, és a halálos áldozatok száma már 636-ra emelkedett. Megbetegedéseket regisztráltak Hongkongban, Makaón, Tibetben, Tajvanon, Japánban, Dél-Koreában, Kambodzsában, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Szingapúrban, Thaiföldön, Vietnamban, Indiában, Nepálban, Srí Lankán, Kanadában és hét európai országban - Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Itáliában, Spanyolországban és Svédországban - is.

A koronavírussal kapcsolatos összes hírünket ITT olvashatja.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×