eur:
402.93
usd:
360.91
bux:
97065.84
2025. május 18. vasárnap Alexandra, Erik

Újabb csapás az Iszlám Államnak

Megölték az Iszlám Állam terrorszervezet afrikai ágának hármas számú vezetőjét Nigériában - közölte Timothy Antigha ezredes, a több afrikai állam katonai egységeit összefogó, terrorellenes multinacionális harci kötelék szóvivője hétfőn.

Antigha szerint légicsapás végzett Amir Halífa Umárral, aki befolyásos tagja volt az Iszlám Állam Nyugat-afrikai Tartomány (ISWAP) nevű dzsihadista csoportnak. A katonai szövetség a szélsőségesek egyik rejtekhelyét bombázta a Tunbums Sabon néven ismert térségben a Csád-tó környékén.

Az ezredes közölte azt is, hogy három másik dzsihadistával is végeztek egy másik bombázásban "az Iszlám Állam Nyugat-afrikai Tartomány és a Csád-tó medencéjében erőszakot szító és bizonytalanságot keltő" erők ellen indított műveletekben.

A dzsihadista szervezet egyre több támadást intéz az utóbbi időben a Csád-tó többi országa ellen.

A kis szigetekkel és mocsarakkal tűzdelt, kiterjedt, katonailag nehezen ellenőrizhető vízfelület a Boko Haram szervezet - annak is mindenekelőtt az Iszlám Állam terrorszervezethez csatlakozott szárnya, az ISWAP - búvóhelye, ahol a kiképzőtáborai is találhatók. A térségben a csádi, a kameruni, a nigériai, a nigeri és a benini hadsereg egységeiből álló nemzetközi erő járőrözik.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Ahogy világszerte gyorsul az elektromos járművek terjedése, a trendnek egyre jelentősebb hatása van az energiafogyasztásra, az olajkeresletre és az állami költségvetésekre is. Az EV-k 2024-ben már több mint 180 TWh áramot fogyasztottak, és évente 1,3 millió hordó olajat váltottak ki – a tendencia 2030-ra megháromszorozódhat. Mindez komoly adóbevétel-kieséssel jár, különösen a benzin- és dízelfogyasztásra kivetett adók terén, amit a villamosenergia-adók csak részben kompenzálnak. A kormányok ezért világszerte új adóintézkedésekkel – például útdíjakkal, súly- és regisztrációs adókkal, vagy az elektromos járművekre is kiterjedő ÁFA-val – próbálhatnak egyensúlyt teremteni a bevételek fenntartása és az elektromobilitás ösztönzése között. A cél: fenntartható, méltányos átmenet a tiszta közlekedés felé, társadalmi elfogadottság mellett. Vajon sikerülhet? Az IEA elemzése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×