eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pixabay

Több nagyvárosból is kitiltották a legszennyezőbb autókat

Az új évtől nem közlekedhetnek a legszennyezőbb gépkocsik Spanyolország és Belgium legnagyobb városaiban. A tilalom külföldiekre és az ő autóikra is vonatkozik.

Spanyolország második legnagyobb városából, Barcelonából csaknem teljesen kitiltották csütörtöktől a Spanyolországban 2006 előtt forgalomba helyezett dízelautókat és a 2000 előtt üzembe helyezett benzines gépkocsikat.

Ezek munkanapokon, hétfőtől péntekig 7 és 20 óra között nem hajthatnak be az 1,6 millió lakosú katalán városba, és a tilalom megsértésért legalább 100 euró büntetést szabnak ki rájuk.

Ugyanakkor évente 10 alkalommal - 10 napra - ezek a gépjárművek is behajtási engedélyt igényelhetnek.

A Spanyolországon kívül regisztrált - vagyis külföldi rendszámú -, régebbi gyártmányú autók az önkormányzattól kérhetnek behajtási engedélyt a tiltott övezetbe, ennek hiányában őket is legalább 100 euró bírsággal sújtják. 2021-től a furgonok, a kamionok és a buszok régi évjárataira is kiterjesztik a behajtási tilalmat.

A polgármesteri hivatal szerint a csütörtökön életbe lépett behajtási tilalom 50 ezer gépkocsit érint, és 15 százalékkal csökkenti a nitrogén-dioxid-kibocsátást a katalán fővárosban.

Az EFE spanyol hírügynökség szerint

Barcelonában Európa egyik legnagyobb - 95 négyzetkilométeres - korlátozott gépjárműforgalmú övezete jött létre.

Barcelonában már 2002 óta meghaladja a légszennyezettség a nemzetközi egészségügyi határértékeket, egy önkormányzati jelentés szerint 2010 és 2017 között évi átlagban 424 ember idő előtti halálát okozta a szennyezett levegő.

Spanyolország fővárosában, Madridban tovább szigorítottak

a történelmi városközpontban már egy éve érvényben lévő behajtási korlátozásokon, és kiterjesztették a tiltott övezet határait, ugyanakkor az még mindig jóval kisebb a barcelonainál.

Az új évtől nem közlekedhetnek öregebb dízelüzemű gépkocsik Belgium legnagyobb városaiban.

Brüsszelbe legfeljebb Euro-4-es környezetvédelmi besorolású dízelautók hajthatnak be, Antwerpenbe és Gentbe még ezek is csak díjfizetés ellenében és korlátott időtartamra.

A benzin- és gázüzemi autók csak akkor hajthatnak be a három belga nagyvárosba, ha legalább az Euro-2-es normát teljesítik. A belga autóklub szerint a behajtási tilalom a dízelautók 17 százalékát érinti.

A fővárosban, Brüsszelben a jogszabály betartását automatikusan ellenőrzik a térfigyelő kamerák.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×