Etiópiában vasárnap szenvedett a felszállás utáni percekben végzetes balesetet az Ethiopian Airlines egyik 737 MAX 8-as típusú gépe, fedélzetén 149 utassal és nyolcfős személyzettel. Ugyanez a modell zuhant a tengerbe tavaly októberben Indonézia partjainál is, szintén nem sokkal a felszállás után. A Lion Air indonéz légitársaság katasztrófájának 189 halálos áldozata volt.
A baleset után az etióp légitársaság, a kínai légügyi hatóság, a karibi Cayman Airlines és az indonéz Garuda a vizsgálatok végéig leállította e géptípus használatát.
Az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság által most megszabott előírások
a Boeing 737 MAX 8 és a 737 MAX 9 típusú repülőgépeket érintik. E repülőgépek ellenőrző rendszerén kell módosításokat végrehajtani legkésőbb áprilisig.
A Boeingnek frissítenie kell az ilyen típusú repülőgépeket vezető pilótái jelenleg forgalomban lévő kiképző könyveit is.
Repülési szakemberek szerint igen ritka, hogy egy új repülőgép-modell rövid időn belül kétszer is kudarcot valljon.
Hétfőn egyébként a New York-i tőzsdén 13 százalékos eséssel nyitottak a Boeing részvényei. Elemzők szerint utoljára a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után volt ilyen alacsony a Boeing-részvények árfolyama.