Távolmaradásuk mutatta, miként viszonyulnak a kérdéshez, mennyire gondolják komolyan az utasbarát szolgáltatásokról szóló diskurzust - mondta a politikus az MTI-nek Brüsszelben.
"Nem az üzleti modelljüket, vagy az árképzésüket akarjuk megváltoztatni, pusztán egységes, átlátható és követhető szabályokat szorgalmazunk. Kompromisszumokat és érdemi, nyitott egyeztetést javasoltunk, amelytől ezek szerint egyelőre összehangoltan elzárkóztak" - közölte Ujhelyi István.
A találkozón az európai repülőterek szövetsége és több fogyasztóvédelmi szervezet, valamint négy parlamenti frakció képviselői vettek részt - tette hozzá.
Egységes volt az álláspont, hogy szükség van egy általános etikai normakeretre a diszkont repülőgép-társaságok gyakran visszaélésszerű gyakorlata miatt - mondta Ujhelyi István.
Az egyeztetés vitaanyaga többek között arra hívja fel a figyelmet, hogy az utasok gyakran teljesen kiszolgáltatottak a légitársaságoknak, és ezzel egyes cégek visszaélnek.
A problémák közé tartozik, hogy a légitársaságok sokszor cserben hagyják az utasaikat, nem tájékoztatják őket, és még azt az alapvető szabályt sem tartják be, hogy nem változtatnak egy megvásárolt szolgáltatás tartalmán.
Ujhelyi István leszögezte, hogy a szakmai egyeztetést folytatják, az etikai normák ügyét pedig még idén az Európai Parlament plenáris ülése elé viszik.