eur:
413.99
usd:
396.48
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Német miniszter: a dízelautókat át kell alakítani, nem elég a szoftverfrissítés

Csak a dízel autók műszaki átalakításával lehet elkerülni a belvárosi közlekedési tilalom bevezetését a levegő tisztán tartása érdekében Svenja Schulze német szövetségi környezetvédelmi miniszter szerint, a motorvezérlő szoftver frissítése ehhez nem elegendő.

A Tagesspiegel lapnak adott interjúban a miniszter úgy fogalmazott: "Attól félek, hogy azokban a városokban, ahol a légszennyezettség mértéke már jóval meghaladja a megengedettet, mint

például Münchenben vagy Stuttgartban és számos más városban, a motorvezérlő szoftverek frissítése egyszerűen már nem lesz elegendő".

Elmondása szerint a levegő tisztasága érdekében eddig meghozott intézkedések, például az autóbuszok elektromosítása helyes és sok helyen nagy segítség is volt, de messze nem elegendő a légszennyezéssel különösen súlyosan érintett városok problémáinak a megoldásához. Jelezte: ő személy szerint ezért is törekszik, hogy elérje a dízelautók utólagos technikai átalakítását, mert véleménye szerint csak így lehet elkerülni a behajtási tilalom elrendelését.

Arra a kérdésre, hogy az átalakítás költségeit az autógyártóknak kell-e majd viselniük, egyértelmű igennel felelt a miniszter.

Intenzív tárgyalások

Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter azonban mereven ellenzi a dízelautók utólagos átalakítását.

Véleménye szerint az emissziós előírásokat a már meghozott intézkedésekkel is teljesíteni lehet. Angela Merkel kancellár is közölte korábban, hogy mindent meg fog tenni a tilalom bevezetésének elkerülése érdekében. A környezetvédelmi miniszter a lapinterjúban elmondta, hogy intenzív tárgyalásokat folytat a közlekedési miniszterrel a kérdésben, mert mindketten erős és prosperáló, sok munkahelyet teremtő autóipart szeretnének látni Németországban.

A német autóipar azonban csak úgy lehet sikeres, ha a jövő járműveinek az előállítására összpontosít. "Márpedig a jövő legnagyobb autópiaca Kína, és ott mindent megtesznek a levegő tisztán tartása érdekében. Hamarosan egyáltalán nem lehet majd ott eladni környezetszennyező járműveket" - mutatott rá Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter a Tagesspiegel vasárnapi számában megjelenő interjúban.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×