Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Friss információk a svéd újságírónő megöléséről

A dán haditengerészet szakértője a vád tanújaként kétségbe vonta Peter Madsen dán autodidakta feltaláló, tengeralattjáró-építő azon állítását, hogy Kim Wall svéd újságírónő szén-monoxid mérgezésben halt meg búvárhajójában.

Ditte Dyreborg, a haditengerészet tengeralattjáró szakértője a 47 éves férfi koppenhágai tárgyalásának keddi napján közölte: "nem találtunk semmilyen nyomot szén-monoxidra, szén-dioxidra vagy nitrogén-dioxidra a búvárhajó levegőjében". A hajó légszűrőiben sem találtak semmilyen nyomot, ami alátámasztaná a vádlott állítását a mérgezésről - tette hozzá.

Dyreborg közölte a bírósággal, hogy nem ad hitelt a Madsen által adott magyarázatnak az újságírónő halálát illetően.

Az ügyészség azzal vádolja az ismert mérnök-feltalálót, hogy az általa készített búvárhajóján perverz szexuális fantáziája kiélése céljából megkínozta, majd számos késszúrással megölte áldozatát, holttestét pedig meggyalázta azzal, hogy feldarabolta és a tengerbe dobálta.

Az ügyészség szerint a férfi előre megfontolt szándékkal ölte meg a tengeralattjáróján riportkészítés céljából tartózkodó újságírónőt. A vádirat szerint Madsen "rendkívül brutális módon" végzett áldozatával.

Peter Madsen beismerte Kim Wall svéd újságírónő feldarabolását, de tagadja a 30 éves nő megölését, akit 2017. augusztus 10-én este láttak utoljára a koppenhágai kikötőben a magán tengeralattjárón, holttestét feldarabolva találták meg később a tengerben. A rejtélyes halálesetről azt vallotta, hogy a riporternő szén-monoxid-mérgezésben halt meg búvárhajójában, miközben ő maga a hajó fedélzetén tartózkodott. A gyanúsított mindig másféle változattal állt elő a nő halálának körülményeiről.

Az ügyészség életfogytiglant kér Peter Madsenre. A per március 8-án kezdődött, ítélet április 25-re várható.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×