"Vissza akarjuk szerezni a hétvégi családi időt, hogy a gyerekeinkkel lehessünk" - nyilatkozta José Luis Pazos, a CEAPA elnöke több spanyol napilapnak is indokolva a kezdeményezést, amelynek jelmondata: "Az iskolában egy tantárgy hiányzik: az én szabadidőm".
A szervezet vezetője szerint az iskolai házi feladatok túl sok időt vesznek el a családoktól, ahelyett, hogy a gyerekek minőségi időt tölthetnének együtt szüleikkel.
Hivatkozott a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) legutóbbi - 2012-es - felmérésére, amely szerint Spanyolországban, az OECD más tagállamaihoz képest jóval magasabb a leckeírással töltött idő. 6,5 óra hetente, szemben az átlagos 4,9 százalékkal.
A spanyol szülői szervezet saját felmérést is készített, ebben napi 2,5 óra otthoni tanulással töltött időt állapított meg.
A leckebojkott első lépéseként a CEAPA az iskolaigazgatóknak és a tanároknak címzett levélben kéri, hogy novemberben ne adjanak hétvégi házi feladatot a diákoknak.
Ahol mégis lesz lecke, ott a sztrájkoz csatlakozni kívánó szülők újabb levelet adnak át az osztályfőnöknek, jelezve, hogy a gyerek nem készíti el a feladatokat, és hogy a családok alkotmányos joga rendelkezni a szabadidőről, amelyet az iskola "nem szállhat meg".
A CEAPA hosszútávon oktatási modellváltást szeretne elérni, példaként említve Finnországot, ahol a gyerekeket nem árasztják el házi feladatokkal, mégis kiváló eredményeket tudnak felmutatni.
Arról nem nyilatkozott, hogy előreláthatóan mennyien csatlakoznak majd az akcióhoz.
A bojkottot nem támogatja a legnagyobb spanyol szülői szervezet, a katolikus magániskolákban tanulók szüleit képviselő CONCAPA.
Az ANPE elnevezésű, független pedagógus szakszervezet pedig úgy véli: a sztrájk megkérdőjelezi a tanárok oktatási szabadságát.