Ken Livingston polgármester azzal indokolta elhatározását, hogy ha korlátozza a négykerékmeghajtású luxus terepjárók és a három literesnél nagyobb motorkapacitású autók behajtását a városközpontba, akkor tisztább lesz a levegő.
Londonban egyébként szélesek a főutak, sok a nagykiterjedésű park és általában élénk a légmozgás, tehát a levegőminőség nem rossz.
A Porsche jogi képviselői szerint a légtisztaság változása az intézkedés hatására minimális lehet, viszont a megkülönböztető díjösszeg aránytalan. Még a gazdagokat is elgondolkodtathatja, ne vegyenek-e kisebb kocsit.
London közlekedési hivatala arra számít, hogy február 27. után hétköznaponként 22 ezerrel kevesebb nagy autó hajt be a fizetőzónába. Az alacsony szén-monoxid-kibocsátású járműveket, például az elektromos autókat ugyanakkor díjmenetesen engednék be.
A Porsche előbb levélben tájékoztatja kifogásairól a polgármestert, de ha nem kap kielégítő választ, bírósághoz fordul. A Porsche Cayanne 4.8 literes motorral fut, a Porsche 911 pedig 3.8 literessel.
A zsúfoltsági zónát öt font összegű díjjal 2003 februárjában vezette be a polgármester, később nyolc fontra emelte a behajtási díjat és az övezet területét alaposan kiterjesztette. Azóta naponta 70 ezer autóval csökkent a belváros forgalma.
Itt a vége, elbukták uniós keresetüket a keleti tagállamok, köztük Magyarország