Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia

Nem engednek a légi irányítók, zárva a szlovák légtér

Szlovákiában már ötödik napja tart a légiforgalmi irányítók sztrájkja. A kormány egyelőre nem kíván beavatkozni a munkaadó és a sztrájkolók vitájába.

Egyelőre nem tudni, meddig tarthat a légi forgalom irányítóinak munkabeszüntetése. A sztrájkolók képviselői közölték: Szlovákia légtere mindaddig zárva marad, amíg a légi forgalom irányítóinak sztrájkja véget nem ér, de ez csak a követeléseik teljesítése után lehetséges.

Az ország százhúsz légiforgalmi diszpécsere közül nyolcvanan már ötödik napja azért sztrájkolnak, hogy a munkáltatót a légi forgalom nagyobb biztonságát megteremtő intézkedésekre kényszerítsék.

Álláspontjuk szerint az ország légterében megengedhetetlenül nagy gépsűrűség miatt fennálló helyzet tarthatatlan, mert a légi forgalom üzemeltetője ezt félvállról veszi, akinek leváltását követelik a sztrájkolók.

Roman Bíro, a légi irányítás vezérigazgatója egyelőre nem hajlandó távozni tisztségéből, és leváltására a közlekedési tárca mindeddig nem vállalkozik. Robert Fico miniszterelnök egyelőre nem avatkozik be a vitába, annyit azonban megjegyzett, hogy a légi irányítók havi fizetése 200 ezer korona, és mások hasonlóan felelős munkáért ennek ötödét sem kapják.

Nem a pénzért


A diszpécserek visszautasítják a vádat, miszerint akciójukkal béremelést akarnak kikényszeríteni. Kitartanak amellett, hogy kizárólag a biztonság megteremtése érdekében sztrájkolnak. Mint mondták, megdöbbentőnek tartják, hogy a kormány egyelőre nem veszi komolyan követeléseiket.

Amíg a felek nem tudnak megállapodni, addig Szlovákia légterének részleges megnyitására, az óránkénti 20 átrepülésre sem lehet számítani, ezért az országot elkerülni kénytelen járatok a szomszédos országok légtereit használják.

A tranzitjáratok ma is kikerülik Szlovákia légi folyosóit, ez napi 2 millió korona, azaz csaknem 15 millió forint bevételkiesést jelent. A sztrájk ellenére Pozsony és Kassa repülőtere fogadja és indítja a járatokat, ám késessel.

A legfontosabb belföldi járaton, Kassa és Pozsony között a repülők déli kitérővel, Magyarország felett repülnek, ami csaknem 30 perccel meghosszabbítja a menetidőt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×