A használtautó.hu 2022-től 2025 áprilisáig vizsgálta a magyarok által legkedveltebb modellek átlagárát a használtautó-piacon, ezzel párhuzamosan az ingatlan.com is megnézte az eladó és kiadó garázsok kínálatát Budapesten és a megyeszékhelyeken.
2022-ben a négy vizsgált modell – Opel Astra, Ford Focus, Suzuki Swift és Volkswagen Golf – átlagára 1,76 millió forint körül mozgott. Ez az összeg 2025 áprilisára meghaladta a 2 millió forintot. A pontos számokat vizsgálva átlagosan 18,7 százalékkal kell többet fizetnünk értük most, mint 3 évvel ezelőtt.
Az átlagárak növekedése a top 4 legkeresettebb modellnél:
● Opel Astra – 10,5 százalékos
● Ford Focus – 13,2 százalékos
● Volkswagen Golf – 17,6 százalékos
● Suzuki Swift – 46,7 százalékos
"Egy Suzuki Swift átlagára 950 ezer forint volt 2022-ben, mára ez már 1,4 millió forint körül mozog. Az átlagéletkor is növekedett a 4 modell esetében, ugyanis a Swift 17,9 évről felugrott 18,3-ra" – emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
Garázs 40 millióért?
Az eladó és kiadó garázsok átlagára is folyamatosan nőtt az elmúlt 3 évben Budapesten és vármegyeszékhelyeken: Budapesten az eladó garázsok ára 5,9 millió forintról 8 millió forintra, míg a kiadó garázsok ára 25 ezer Ft/hó-ról 29 ezerre emelkedett. A vármegyeszékhelyek esetében az eladó garázsoknál 6,5 millió forintról 8,5 millió forintra, míg a kiadók 22 ezer Ft/hóról 28 ezerre változtak. Az árak 36 százalékkal lettek nagyobbak a fővárosi eladó és 16 százalékkal a kiadó garázsok esetében
Mind a fővárosban, mind a megyeszékhelyeken jelentősen nőtt a kínálat. Budapesten 2022-ben átlagosan 272 eladó és 985 kiadó garázsból választhattunk, míg jelenleg átlagosan 799 eladó és 1623 kiadó garázst kínálnak. A nagy városokban az eladó garázsok száma összesen 253-ról 918-ra nőtt, a kiadóké pedig 370-ről 566-ra.
Most az átlagos garázsbérleti díj mindössze 5 ezer forinttal több Budapesten, mint 2022 májusában. "A fővároson belül óriásiak a különbségek:
az V. kerületben annyira nehéz eladó garázst találni, hogy egy-egy piacra kerülő kocsibeálló értéke eléri a 40 millió forintot, míg más kerületekben ennyiért garzonlakást is lehet vásárolni.
Az áremelkedés hátterében a parkolási lehetőségek korlátozása és az autók árának emelkedése is meghúzódik” – mondta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.
„Érdekesség, hogy a vármegyeszékhelyek átlagára hasonló mint a budapestieké, aminek egyik oka, hogy amíg a fővárosban jellemzően teremgarázs-helyeket kínálnak eladásra és kiadásra, addig a vármegyeszékhelyeken önállóakat is hirdetnek. Ezek olyan 15-20 négyzetméteres különálló épületek, amik akár tárolóként is funkcionálhatnak” – ismertette a szakértő.





