Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Unsplash.com

Ez már az oroszoknak is sok, ellenlépéseket tesznek Kínával szemben

Oroszország igyekszik visszafogni a kínai járműimportot, ami érzékenyen érinti a kínai gyártókat és kereskedőket, akik egyre inkább támaszkodnak az orosz piacra.

A kínai járműexport tavaly hétszeresére nőtt 2022-höz képest, miután az ukrajnai háború miatti szankciók elvágták Oroszországot a nyugati márkáktól. A kínai autógyártók számára az orosz piac különösen vonzóvá vált, miután több országban, köztük az USA-ban, az EU-ban, Kanadában, Törökországban és Brazíliában dömpingellenes intézkedésekkel szembesültek.

A Kínai Személygépkocsi Egyesület (CPCA) főtitkára, Cui Dongshu szerint a nemzetközi márkákat teljesen felváltották a kínai autók Oroszországban.

Tavaly Oroszország több mint egymillió kínai járművet vásárolt, ami a szomszédos ország benzines autóexportjának mintegy 30 százalékát tette ki. Ez a növekedés a kínai márkáknak 63 százalékos piaci részesedést biztosított az orosz piacon, míg a helyi márkák részesedése 29 százalékra csökkent.

Az orosz hatóságok azonban kezdtek ellenlépéseket tenni. Januárban Moszkva a legtöbb személygépkocsi esetében több mint kétszeresére, 667 000 rubelre emelte az „újrahasznosítási díjakat”, amelyek lényegében vámként működnek. A díjak 2030-ig évente 10-20 százalékkal fognak emelkedni – derül ki a Financial Times cikkéből, amit a Portfolio szemlézett.

Gregor Sebastian, a Rhodium Group autóipari elemzője szerint Oroszország osztja a többi ország aggodalmát, hogy az olcsó kínai járművek importja aláássa a hazai gyártást.

Az állami támogatású Chery volt a vezető kínai autógyártó Oroszországban, ahol 2024 első három negyedévében 430 000 járművet értékesített, ami teljes értékesítési volumenének 28 százalékát tette ki. A vállalat, amely hongkongi tőzsdei bevezetést tervez, jelezte, hogy csökkenteni kívánja oroszországi értékesítéseit a szankciós kockázatok mérséklése érdekében.

A fellendülés lehetőséget teremtett a használt és benzines autók értékesítésére is, amelyeket a kínai gyártók nehezen tudnak értékesíteni otthon az elektromos járművek növekvő népszerűsége miatt. A Oroszországba szállított járművek 97 százaléka benzines volt tavaly.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×