Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.43
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Unsplash

Jókora visszaesés a Mercedesnél

Tavaly jelentős mértékben csökkent a Mercedes-Benz konszern nyeresége elsősorban a németországi és a kínai kereslet visszaesése miatt - derül ki a konszern honlapján publikált éves jelentésből.

A konszern 2024-ben 145,594 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 4,5 százalékkal kisebbre az előző évinél. A kamat- és adófizetés előtti működési eredmény (EBIT) majdnem harmadával, 30,8 százalékkal maradt el az előző évitől, 13,599 milliárd euró lett. A Mercedes-Benz Group AG részvényeseire jutó nettó nyereség 10,207 milliárd euró lett, 28,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A részvényesek közgyűlésének a jóváhagyása függvényében az osztalékot egy euróval, részvényenként 4,30 euróra csökkentik – derül ki a vállalat által kiadott adatoktól (pdf).

Németországban a Mercedes-Benz értékesítési árbevétele 11,9 százalékkal 21,707 milliárd euróra, Kínában 8,5 százalékkal 23,139 milliárd euróra csökkent tavaly. Az európai piacon 58,764 milliárd euró volt a bevétel, 3,8 százalékkal alacsonyabb az előző évinél, az Egyesült Államokban pedig 34,900 milliárd euró 3,2 százalékos csökkenéssel. A világ többi részén 11,0 százalékkal csökkent a bevétel 8,270 milliárd euróra.

A Mercedes-Benz Cars 1,983 személygépkocsit értékesített 2024-ben, 3,0 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Ezen belül a valamilyen szinten elektromosított autók részaránya 18,5 százalékra csökkent 19,7 százalékról. Teljesen elektromos autót (BEV) 185 ezret adott el tavaly a Mercedes-Benz, 23,1 százalékkal kevesebbet az előző évinél, plug-in hibrid autót pedig 182 ezret, 13,2 százalékkal kevesebbet.

Németországban 213 ezer autót adtak el, 8,9 százalékkal kevesebbet, Kínában pedig 683 ezret, 7,3 százalékkal kevesebbet. A kínai értékesítésen belül 563 ezret tett ki a helyben gyártott gépkocsik száma, 4,7 százalékos csökkenéssel.

Az autógyártó konszern a folyó évben összességében még erősebb ellenszélre és alacsonyabb nyereségre számít, csütörtökön közölte, hogy a személyautó-üzletág kamat- és adófizetés előtti, különleges hatásoktól megtisztított árrése 2025-ben várhatóan csak az eladások hat-nyolc százaléka lesz. Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója ezt a továbbra is kihívásokkal terhelt üzleti környezettel indokolta. A csoport idei eladásai valószínűleg kissé elmaradnak az előző évi szinttől. A kamatok és adók előtti csoportszintű eredmény várhatóan jelentősen csökken.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×