Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Woman holding white house model and house key in hand.Mortgage loan approval home loan and insurance concept.
Nyitókép: songsak chalardpongpun/Getty Images

Eláruljuk, mi érdekli legjobban az európai fiatalokat

A lakhatási árak, a megélhetési költségek és a környezetvédelem foglalkoztatja leginkább az Európai Unió tagországaiban élő fiatalokat – derült ki az Európai Parlament megrendelésére készült Eurobarométer-felmérésből.

A 16 és 30 év közöttiek körében 2024 őszén készített közvéleménykutatásból kiderült, hogy a fiatalok 40 százalékát aggasztják a lakhatási árak és a megélhetési költségek. A szociális védelem, a jólét és az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés javítását a megkérdezettek 29 százaléka tartja prioritásnak, míg az oktatás és képzés kérdésére a fiatalok 27 százaléka helyezne nagyobb hangsúlyt.

A megkérdezettek egyharmada (33 százalék) véli úgy, hogy az EU-nak a következő öt évben a környezetvédelemre és az éghajlatváltozásra kell összpontosítania, míg 31 százalékuk szerint a gazdasági helyzetet és a munkahelyteremtést kell prioritásként kezelni.

A válaszadók 42 százaléka a közösségi médián keresztül keres információt és válaszokat a politikai és társadalmi kérdésekre,

második helyen a televízió áll (39 százalék). A televíziózás, mint rendszeres információforrás különösen a 25-30 évesek körében figyelhető meg, noha ez a korosztály is nagyobb valószínűséggel használ online hírplatformokat és rádiót (30 százalék, illetve 19 százalék), csakúgy, mint a 16-18 évesek (21 százalék és 13 százalék). Politikai és társadalmi kérdésekkel kapcsolatosan információkat a fiatalok legnagyobb arányban az Instagramról (47 százalék), a TikTokról (39 százalék), a Youtube-ról (37 százalék), a Facebookról (27 százalék), valamint az X közösségi médiaplatformról (21 százalék) szereznek.

A felmérésből kiderült az is: a fiatalok nagy része tisztában van azzal, hogy ki vannak téve a hamis információk terjedésének. A megkérdezettek 76 százaléka vélte úgy, hogy a közvéleménykutatást megelőző hét napban találkozott dezinformációval és álhírekkel a közösségi médiában. A válaszadók 70 százaléka biztos volt abban, hogy fel tudja ismerni a dezinformációt. Az Eurobarométer kutatása arra is rávilágított, hogy

a magyar 16 és 30 év közöttiek 43 százalékát aggasztják a lakhatási árak és a megélhetési költségek.

A környezetvédelem kérdésének és az éghajlatváltozás elleni harcnak a magyar fiatalok 21 százaléka szerint kellene az uniós politikák homlokterébe kerülniük. A gazdasági helyzet és a munkahelyteremtés a magyar fiatalok 36 százalékát foglalkoztatja, míg a szociális kérdéseket a megkérdezettek 34 százaléka, az oktatás és képzés területét 36 százalékuk tartja prioritásnak.

Politikai és társadalmi kérdésekkel kapcsolatosan a magyar 16 és 30 éves közöttiek 38 százaléka keres információkat a közösségimédia-platformokon. Ezek között a legnépszerűbb a Facebook (55 százalék), a Tiktok (49 százalék), a Youtube (41 százalék), az Instagram (32 százalék), valamint az X (10 százalék). Televízióból a magyar fiatalok 26 százaléka tájékozódik, online hírportálokon pedig 32 százalékuk keres információkat – derül ki az uniós parlament felméréséből.

Címlapról ajánljuk
Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

India öles léptekkel zárkózik fel a fejlett országokhoz. Ebben nemcsak a kedvező gazdaságföldrajzi és a még mindig kedvező demográfiai adottságok segítik, hanem az úgynevezett jó kormányzás is: a kormányzat szisztematikusan támogatja a hazai gyártást, stabilizálja a szabályozási kereteket, és egyszerűsíti az adózást, ráadásul a belső fogyasztói bázis is gyorsan nő. Bár a kilátások jók, kockázatok továbbra is vannak, és ezekre a befektetőknek is figyelniük kell.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×