Infostart.hu
eur:
391.01
usd:
331.6
bux:
111046.97
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: Pixabay

PwC-felmérés: mit ajándékozunk az idén karácsonyra, és mennyiért?

Az online vásárlók 74 százaléka, vagyis több mint hárommillió magyar fog ajándékozni karácsonykor, a válaszadók átlagosan 84 ezer forintot költenek, és összesen hat embert ajándékoznak meg – ez derült ki a PwC felméréséből. A legtöbben játékot vesznek, de egyre népszerűbb, hogy élményt adnak ajándékba. Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere beszélt a részletekről az InfoRádióban.

Az online is vásárló internetezők 4,2 millió fős sokasága körében kutatás készült 2024 novemberében, amelyből a PwC számára az derült ki, hogy jobb lesz a karácsonyi szezon, mint tavaly ilyenkor.

"Tavaly nagyon magas inflációval terhelt éven voltunk túl. Idén visszafogottabb volt az infláció, ismét emelkedésnek indultak a reálbérek. Ennek ellenére nem nagyon indultak el a költések az év első két negyedévében, de azt láttuk, hogy a harmadik negyedévben egy kicsit élénkült már a fogyasztás, és hogy karácsonyra – nemcsak a tervek és a kutatás alapján, hanem a kereskedő partnereink visszajelzései alapján is – a tavalyinál jobb szezon várható" – mondta az InfoRádióban Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere.

A 4,2 millió fős bázisból mintegy 3,1 millió fő mondta azt, hogy tervez idén is ajándékot vásárolni, átlagosan hat embernek, és átlagosan 84 ezer forint értékben. "Ez a teljes piacot értelmezve azt jelenti, hogy a belföldi negyedik negyedéves online forgalom ötöde kifejezetten karácsonyi ajándék miatt keletkezik" – fűzte hozzá.

A vásárlók nemcsak online, hanem hagyományos üzletekben is vásárolnak, és az online vásárlók sem csak a magyar webáruházaktól, külföldiektől is vesznek.

A legtöbben (93 százalék) megfordulnak a hazai webshopokban,

és 65 százaléknyian elmennek a plázákba körülnézni, vásárolni. A boltok, szaküzletek, szupermarketek választéka szintén szóba jön a karácsony kapcsán, ez 61 százalékos arányban van jelen. Külföldről minden harmadik online vásárló rendel (35 százalék), és magánszemélyektől is vásárolunk (10 százalék).

Az online térben 260 milliárd forintnyi az összes árucsere.

A válaszadók a PwC kérdésére azt mondták, hogy leginkább a termékek minőségét veszik figyelembe (5-ös skálán 4,48). Második helyen a megajándékozottak igényei szerepelnek (4,46), de nagyon fontos továbbra is a termék ár-érték aránya (4,37).

A legtöbben játékot vásárolnak, a válaszadók 45 százaléka mondta, hogy ebben a kategóriában tervez vásárlást karácsonyra. Népszerűek még a ruházati cikkek (42 százalék), a könyvek (41), a szépségápolás (33), a lakásfelszerelés-barkácseszköz (21), és szintén népszerűek még a szórakoztató elektronikai termékek (21). Ezt követik aztán a nem tárgyi utalványok, de egyre népszerűbb, hogy élményt adunk ajándékba.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Itt van a reflux, itt van újra – mire figyeljünk az ünnepi szezonban?

Itt van a reflux, itt van újra – mire figyeljünk az ünnepi szezonban?

Ha ilyen panaszunk van, bizonyos ételeket és bizonyos italokat kerülni érdemes – erről beszélt Barkai László, a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati és Onkológiai Klinika adjunktusa, gasztroenterológus az InfoRádióban.

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.
VIDEÓ
Új csúcsokkal kanyarodnak rá az ünnepekre az amerikai tőzsdék

Új csúcsokkal kanyarodnak rá az ünnepekre az amerikai tőzsdék

Folytatódik az év végi emelkedés a tőzsdéken, az MSCI All Country World Index hétfőn csúcsot döntött, az USA-ban az S&P 500 pedig tegnap már zsinórban a harmadik napja zárt emelkedéssel. Az ázsiai tőzsdéken ehhez képest csak oldalazás volt jellemző ma reggel, a legtöbb vezető ázsiai index alig mutat érdemi elmozdulást. Európában a tegnapi esés után ma reggel iránykereséssel indult a kereskedés, és délutánra sem alakult ki határozott irány, de a Stoxx 600 egy kis emelkedéssel is új csúcsra tudott menni. A karácsony előtti utolsó kereskedési napon számos előrehozott makroadatot kapunk, amelyek hatással lehetnek a kereskedés hangulatára. A következő napokban az ünnepek miatt változó lesz a tőzsdék nyitvatartása, erről szóló összefoglalónk itt olvasható.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×