Infostart.hu
eur:
387.82
usd:
330.35
bux:
109332.43
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Pixabay

PwC-felmérés: mit ajándékozunk az idén karácsonyra, és mennyiért?

Az online vásárlók 74 százaléka, vagyis több mint hárommillió magyar fog ajándékozni karácsonykor, a válaszadók átlagosan 84 ezer forintot költenek, és összesen hat embert ajándékoznak meg – ez derült ki a PwC felméréséből. A legtöbben játékot vesznek, de egyre népszerűbb, hogy élményt adnak ajándékba. Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere beszélt a részletekről az InfoRádióban.

Az online is vásárló internetezők 4,2 millió fős sokasága körében kutatás készült 2024 novemberében, amelyből a PwC számára az derült ki, hogy jobb lesz a karácsonyi szezon, mint tavaly ilyenkor.

"Tavaly nagyon magas inflációval terhelt éven voltunk túl. Idén visszafogottabb volt az infláció, ismét emelkedésnek indultak a reálbérek. Ennek ellenére nem nagyon indultak el a költések az év első két negyedévében, de azt láttuk, hogy a harmadik negyedévben egy kicsit élénkült már a fogyasztás, és hogy karácsonyra – nemcsak a tervek és a kutatás alapján, hanem a kereskedő partnereink visszajelzései alapján is – a tavalyinál jobb szezon várható" – mondta az InfoRádióban Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere.

A 4,2 millió fős bázisból mintegy 3,1 millió fő mondta azt, hogy tervez idén is ajándékot vásárolni, átlagosan hat embernek, és átlagosan 84 ezer forint értékben. "Ez a teljes piacot értelmezve azt jelenti, hogy a belföldi negyedik negyedéves online forgalom ötöde kifejezetten karácsonyi ajándék miatt keletkezik" – fűzte hozzá.

A vásárlók nemcsak online, hanem hagyományos üzletekben is vásárolnak, és az online vásárlók sem csak a magyar webáruházaktól, külföldiektől is vesznek.

A legtöbben (93 százalék) megfordulnak a hazai webshopokban,

és 65 százaléknyian elmennek a plázákba körülnézni, vásárolni. A boltok, szaküzletek, szupermarketek választéka szintén szóba jön a karácsony kapcsán, ez 61 százalékos arányban van jelen. Külföldről minden harmadik online vásárló rendel (35 százalék), és magánszemélyektől is vásárolunk (10 százalék).

Az online térben 260 milliárd forintnyi az összes árucsere.

A válaszadók a PwC kérdésére azt mondták, hogy leginkább a termékek minőségét veszik figyelembe (5-ös skálán 4,48). Második helyen a megajándékozottak igényei szerepelnek (4,46), de nagyon fontos továbbra is a termék ár-érték aránya (4,37).

A legtöbben játékot vásárolnak, a válaszadók 45 százaléka mondta, hogy ebben a kategóriában tervez vásárlást karácsonyra. Népszerűek még a ruházati cikkek (42 százalék), a könyvek (41), a szépségápolás (33), a lakásfelszerelés-barkácseszköz (21), és szintén népszerűek még a szórakoztató elektronikai termékek (21). Ezt követik aztán a nem tárgyi utalványok, de egyre népszerűbb, hogy élményt adunk ajándékba.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Megszólalt az MNB alelnöke, itt a fordulat a devizapiacon

Megszólalt az MNB alelnöke, itt a fordulat a devizapiacon

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×