„Semmilyen lehetőséget nem zárnék ki” – válaszolta a kancellár az esetleges állami befektetésről feltett kérdésre, hozzátéve, hogy a német kormány már több alkalommal is fektetett be bajba jutott vállalatok megmentésébe. Példaként a Lufthansa, az Uniper, valamint a Meyer hajógyár támogatását hozta fel.
„Közreműködésünk ideiglenes jellegű, és célja, hogy segítsünk a vállalatoknak átvészelni a nehéz időket, hogy a potenciális beruházások ne bukjanak meg a saját tőke hiánya miatt” – mondta Scholz.
Scholz elmondta: „az acél még évszázadokig az iparunk része lesz. Most arra törekszünk, hogy hosszú távon biztosítsuk az acélgyártást Németországban”. A kancellár hozzátette, hogy ennek „geostratégiai jelentősége” van.
A kancellár az X platformon tett bejelentésében hétfőre a berlini kancellári hivatalba hívta meg az acélipar vezetőit, az üzemi tanácsok képviselőit és a szakszervezetek vezetőit, az ország gyengélkedő gazdaságának megerősítésére tett legújabb kísérlete keretében. A találkozón konkrét intézkedéseket vitatnak meg a német acélipar biztonsága érdekében, beleértve a villamos energia megbízható árképzését, a beruházások ösztönzését és az acél dömpingjének megakadályozását a német piacon.
Németország legnagyobb acélipari vállalata, a ThyssenKrupp a múlt hónapban bejelentette, hogy a következő hat évben 11 ezer munkahely leépítését tervezi acélipari egységénél. Az átszervezés után a vállalat a jelenlegi 27 ezerrel szemben 16 ezer munkavállalót fog foglalkoztatni.
A munkavállalók képviselői és a befolyásos IG Metall szakszervezet, Németország legnagyobb szakszervezete kitartó ellenállást helyezett kilátásba a tervekkel szemben. Scholz szintén aggodalmát fejezte ki a ThyssenKrupp elbocsátási tervei miatt, különös tekintettel a Németország kulcsfontosságú hadiiparának acélszükségletére.
A ThyssenKrupp az év elején 20 százalékos részesedést adott el acélüzletágában Daniel Kretinsky cseh milliárdosnak, és további 30 százalékos részesedés eladásáról folynak tárgyalások.