Az Ügyfélkapu megszüntetését el kell halasztani! – írja csütörtöki közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE).
Az egyesület szerint a jogalkotó nem engedi a Digitális Magyarország Ügynökségnek (DMÜ), hogy elhalasszák az Ügyfélkapu 2025.01.15-én éjfélkor való megszüntetését. Az Ügyfélkapu+ kötelezővé tételére állítólag azért van szükség, mert az eddigi egyfaktoros (login+jelszó) belépés állítólag „kevés”, bár erre bizonyítékot nem mutatott senki.
Mint írják, eközben az IDOMSOFT Zrt. még csak most, idén december 4-én írt ki pályázatot az Ügyfélkapu helyébe lépő Ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére. Hozzátették: az eddig használatban lévő QR kódos, authentikátoros második faktor kapcsán ugyanis felmérés készült, ami valószínűleg lesújtó eredményt mutathatott: alig vannak, akik értik, hogy az állam mit követel meg tőlük az elektronikus ügyintézéshez.
Az MKOE tapasztalatai szerint az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se értik, a QR kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják - ídézi a közleményt a 24.hu.
Ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy bővíti a második faktort egy emailes bejelentkezéssel, amire MÉG CSAK MOST írták ki a pályázatot. A pályázat részletei és a specifikáció az EPR oldalán jelent meg. Bár ígéretet kaptunk, hogy a pályázat kiírása előtt lesz egyeztetés, arra, ezek szerint, már nem volt idő.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete szerint ez is mutatja, hogy az Ügyfélkapu megszüntetése elkapkodott lépés, ezért azt el kell halasztani.