A Facebookot és az Instagramot is birtokló Meta 2023 novemberében indított egy előfizetési opciót, mellyel a felhasználók megszabadulhatnak a hirdetésektől, akár mindkét közösségi felületen is. A cég a digitális piacokról szóló új uniós jogszabály (DMA) miatt vezette be az előfizetéses csomagokat, az ugyanis kimondja, hogy a felhasználók beleegyezése nélkül nem lehet személyre szabott hirdetéseket megjeleníteni – írja a hvg.hu.
A Meta eredeti tervei szerint az előfizetés havi 10 euró (kb. 3950 forint) lett volna az első fiókra, míg az azonos Fiókközponthoz tartozó további fiókokért még 6 eurót (nagyjából 2370 forintot) kért volna el. Nem sokkal az után, hogy kiderültek az árak, arról is lehetett hallani, hogy a cég csökkenteni fogja az árait. Erről Tim Lamb, a Meta jogásza beszélt egy meghallgatáson az Európai Bizottság előtt, miután a jogvédő szervezetek aggályosnak tartották, hogy a felhasználóknak a magánéletük védelmében kell fizetniük.
Ennek eredményeként a Meta valóban a díjcsökkentés mellett döntött. A cég közölte: november 13-tól 40 százalékkal olcsóbb lesz az előfizetés. Ezek szerint 6 eurót kell fizetni a webes felületen, 8 eurót pedig akkor, ha alkalmazáson belül vásárol valaki hirdetésmentességet.
A fenti ár csak egy Facebook- vagy Instagram-fiókra vonatkozik, minden további fiókért – a fentiek alapján – 4 és 5 eurót (1700 és 2100) forintot kell fizetni havonta, függetlenül attól, hogy Facebook- vagy Instagram-fiókról van szó.
Akik már korábban megkötötték az előfizetést, azoknak automatikusan olcsóbb lesz a díjazás. Azok, akik nem szeretnének előfizetni, egy harmadik megoldást is választhatnak: csak olyan reklámok jelennének meg, amelyek az éppen aktuális felhasználói tevékenység alapján kerülnek az illető elé.