Rekordbevételt, 106 milliárd forintot ért el az AutoWallis csoport a második negyedévben, így a külső környezet nehézségei ellenére 195,2 milliárd forintra növelte első féléves árbevételét, ami 1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit – közölte a vállalat az MTI-vel pénteken.
A nagykereskedelmi üzletág árbevétele 108,7 milliárd forint volt, ami 9 százalékkal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest. Az átmeneti csökkenés oka túlnyomórészt technikai jellegű, amit egyrészt a korábbi (2022 utolsó, valamint 2023 első és második negyedéves) kiugróan magas értékesítések bázishatása, illetve az idei első fél évben a Szuezi-csatorna és a vörös-tengeri helyzet miatt megnövekedett tengeri szállítási határidők együttesen magyaráznak. Ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, de a szállítási problémák a negyedévek között továbbra is átcsúszásokat okoztak, annak ellenére, hogy a rendelési állomány terven felül alakult - írták.
Az AutoWallis mobilitási szolgáltatások üzletága az év első hat hónapjában 35 százalékkal 3,4 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben az új üzletág EBITDA-termelő képessége, a többihez viszonyítva kifejezetten magas, 1,3 milliárd forint volt az első fél évben 30,1 százalékos EBITDA-margin mellett.
A kiskereskedelmi üzletág a piaci átlag felett teljesített az év első hat hónapjában: 17,9 százalék volt az újgépjármű-értékesítés növekedési üteme, miközben a csoport releváns piacain és Magyarországon ennél kisebb, 12 százalékos volt a bővülés. Ennek és a 26 százalékkal bővülő használtautó-eladásoknak köszönhetően a kiskereskedelmi üzletág árbevétele 15 százalékkal 83,1 milliárd forintra nőtt, miközben az ettől a negyedévtől külön kimutatott mobilitási üzletág 2023 első fél évére vonatkozó árbevételét a bázisidőszaki adatok még tartalmazták.
A csoport 2024. első fél évi kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) főként az árbevételt érintő egyszeri bázishatásoknak köszönhetően 13 százalékkal 9 milliárd forintra csökkent.
A nettó eredmény az előző évi 7,53 milliárd forintról 3,38 milliárd forintra csökkent.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója értékelése szerint az árbevétel várakozásaiknak megfelelő, és a következő negyedévekben az értékesítés további növekedését várja. Kiemelte, hogy a csoport frissített stratégiája alapján 2028-ban az AutoWallis új gépjármű értékesítése meghaladhatja a 100 ezer darabot, árbevétele a 750 milliárd, míg EBITDA-nyeresége a 40 milliárd forintot, utóbbi két mutató esetében megduplázva ezzel a 2023-as eredményeket. A jelentés szerint a következő öt évben az organikus bővülés mellett továbbra is évi 2-3 akvizíciót terveznek, és 2026 után kiszámítható, hosszú távú osztalékfizetésre tesznek javaslatot.
Az AutoWallis a kelet-közép-európai régió 16 országában (Albánia, Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Csehország, Bulgária, Görögország, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Észak-Macedónia, Magyarország) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A csoport nagykereskedelmi üzletága által képviselt márkák közé tartozik az Alpine, a BYD, a Dacia, az Isuzu, a Farizon, a Jaguar, a Land Rover, az MG, a Saab alkatrészek utánpótlása, a Renault, a SsangYong és az Opel. A kiskereskedelmi üzletág által képviselt márkák között megtalálhatóak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a BYD, a Dacia, az Isuzu, a Jaguar, a KIA, a Land Rover, a Maserati, a MINI, a Nissan, az Opel, a Peugeot, a Renault, a SsangYong, a Suzuki, a Toyota, a JóAutók.hu, továbbá az Auto-Licit.hu, míg a mobilitási szolgáltatások üzletág a wigo carsharing, a wigo fleet, a Sixt rent-a-car márkákkal van jelen a magyar piacon.
Az AutoWallis Nyrt. a BÉT prémium kategóriás kibocsátója, részvényeinek árfolyama egy éven belül 102 és 168 forint között változott.