eur:
401.2
usd:
345.56
bux:
97958.26
2025. június 25. szerda Vilmos
Nyitókép: 123rf.com

Újabb terhet kaptak a magyar autósok, mégis szívesen fizetik

Két számjegyű növekedés történt az idei első félévben a Netrisknél kötött kötelező felelősségbiztosításoknál és a cascobiztosításoknál. Az első félévben a kötelező biztosítások átlagdíjának 1 százalékos emelkedése – lényegében stagnálása – mellett a szerződések száma 19 százalékkal nőtt éves szinten. A cascobiztosítások díja 22 százalékkal nőtt, ennek ellenére 11 százalékkal több kötés született. A Netrisk összeállításából kiderül az is, hogy a népszerű márkák autóira milyen átlagdíjak vonatkoznak.

Emelkedéssel zárta az autóbiztosítási piac az idei első félévet, a Netrisknél megkötött kötelező felelősségbiztosítások és cascobiztosítások száma is nőtt – közölte a társaság.

2024 első félévében összesen 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek az alkuszcégen keresztül az érintettek, ami 19 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év azonos időszakéhoz képest.

„Bár a szerződéskötések a kötelező esetében jelentősen emelkedtek, a díjakra ez nem igaz. Az idei első félévben a Netrisknél kötött szerződések esetében az átlagdíj 58 900 forint volt, ami 1 százalékos drágulást, gyakorlatilag stagnálást jelent és messze elmarad az inflációtól” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. A személygépkocsik esetében a kgfb-átlagdíj 56 500 forint volt, idén átlagosan több mint 42 ezer darabot kötöttek havonta a Netrisknél.

A szakember hozzátette, hogy a cascobiztosításoknál más a helyzet: az átlagdíj 22 százalékkal 170 700 forintra emelkedett a múlt év első feléhez képest. A jelentős díjemelkedés ellenére a Netrisknél 11 százalékkal több, összesen 17 100 cascoszerződést kötöttek az első félévben.

A szakember szerint a cascónál látható szerződésszám-növekedés a drágulás ellenére azzal is magyarázható, hogy sokan a magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak.

Mennyiért biztosíthatóak a slágermodellek?

A Netrisk publikálta az összesített adatok mellett a legnépszerűbb márkák autóira vonatkozó féléves átlagdíjakat is.

A Suzukik esetében a kötelező biztostás éves átlagdíja kevesebb mint 46 ezer forint volt, ami 5 százalékos csökkenésnek felel meg éves szinten. A Fordoknál 6 százalékkal 64 ezer forint alá süllyedt ez az összeg. Az Opelek, Volkswagenek esetében az átlagos díj 6 és 4 százalékkal 59 ezer, illetve 64 ezer forintra mérséklődött. A Toyotákra szóló kötelezők 55 ezer forintba kerülnek, ez 1 százalékos visszaesést jelent. Ugyanakkor a Daciáknál 9 százalékkal 47 ezer forint fölé nőtt a díj.

Besnyő Márton szerint a legnépszerűbb márkák többségénél látható csökkenés köszönhető annak is, hogy a szóban forgó modelleket hosszabb ideig tartják meg az autósok, így balesetmentes közlekedés esetén egyre feljebb lépnek a bonus-malus-ranglétrán, ami jelentősen csökkentheti az aktuális díjat.

Címlapról ajánljuk
Tóth Norbert napjaink háborúiról: a jelenlegi nemzetközi jogi keretrendszer leépülését látjuk

Tóth Norbert napjaink háborúiról: a jelenlegi nemzetközi jogi keretrendszer leépülését látjuk

Oroszország a saját ukrajnai agressziójának az igazolását láthatja abban, hogy Izrael megelőző csapást mért Iránra, amely háborúvá terebélyesedett, de az InfoRádiónak nyilatkozó nemzetközi jogász szerint a két konfliktus jogi megítélésében legalább annyi a különbség, mint a hasonlóság.

Szakértő: példa nélküli, nagyon furcsa szuperkoalíció alakult Romániában

Bizalmat szavazott a kétkamarás román parlament a Szociáldemokrata Párt (PSD), a Nemzeti Liberális Párt (PNL), a Mentsétek Meg Romániát Szövetség (USR) és a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) részvételével megalakult, Ilie Bolojan (PNL) vezette koalíciós kormánynak. Az új román kormány terveiről Szakáli István Lorándot, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatóját kérdeztük.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.25. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×