eur:
397.76
usd:
364.2
bux:
89265.59
2025. március 18. kedd Ede, Sándor
Bemutatják az új Lucid Air Sapphire elektromos autót a 91. Genfi Nemzetközi Autószalon sajtónapján, 2024. február 26-án.
Nyitókép: MTI/EPA-KEYSTONE/Cyril Zingaro

Szakértő: el fogunk jutni oda, hogy az autózás a gazdagok kiváltsága lesz

Elakadni látszanak az elektromos autózással kapcsolatos nyugat-európai tervek, és egyelőre úgy tűnik, hogy kevesek kiváltsága marad, ezért a felvevő piacok is szűkebbek lettek – mondta az InfoRádióban Az Autó szaklap főszerkesztő-helyettese.

"Egyelőre az elektromos autózás inkább életforma, mint egy széles társadalmi réteg közlekedésének a megoldása. A töltőhálózat, az infrastruktúra Európa keleti felében mindenképpen gyerekcipőben jár" – mondta Krepsz Zoltán az InfoRádióban. Az Autó szaklap főszerkesztő-helyettese hozzátette, hogy a skandináv országokban, Németországban és Ausztriában ugyan bővebb a töltőhálózat, de ezekben az országokban is megnehezíti a villanyautók vásárlását a magas ár.

Az Európai Unió 2035-től tiltja az új benzines és dízelautók értékesítését, a piacra kerülő új autók nem bocsáthatnak ki szén-dioxidot. Ennek célja, hogy 2050-re a közlekedési ágazat szén-dioxid-semlegessé váljon, ezek a szabályok viszont nem érintik a már forgalomban lévő autókat.

A szakértő szerint az elektrifikációra már egy ideje nagy hangsúlyt fektetnek az ágazatban, de érezhető bizonyos visszalépés is. A prémium kategóriában van olyan német gyártó, ahol nem egyedi modelleket gyártanak elektromosként, hanem a meglévő palettában végeznek fejlesztéseket, hogy a vevők tudjanak teljesen akkumulátoros energiaellátású járművet vásárolni.

Krepsz Zoltán azt sem tartja kizártnak, hogy a Magyarországon gyártott akkumulátoroknak Németországban nem lesz olyan erős felvevőpiaca, mint ahogy arra előzetesen számítani lehetett.

"A legnagyobb akkumulátorbeszállítók értelemszerűen a kínaiak. Náluk megvan ehhez minden technológia, nyersanyag, és természetesen terjeszkednek a világon mindenhol. Debrecenben is van egy akkumulátorgyár, egy másik kínai nagy márka megérkezett Szegedre, amihez már toboroznak munkásokat. Gyakorlatilag egy új város létesül majd ezzel az üzemmel, de igazából Európa kiszolgáltatta magát ezzel a villanyautó-stratégiával a kínai iparnak" – mondta Krepsz Zoltán.

A szakértő hozzátette, hogy az Egyesült Államok 100 százalékos védővámot tervez kibocsátani a kínai villanyautókra, ezzel is védve a saját járműiparát. Azt sem tartja kizártnak, hogy az EU a 2035-ös határidőn lazítani fog, mivel a frissen fejlesztett villanyautók többségét egyelőre nem tudják eladni.

"El fogunk oda jutni, hogy az autózás, mint annak idején, a '20-as, '30-as években a gazdagok kiváltsága lesz. Szélsőséges kijelentésnek tűnik, de ezeket az árakat tartani és ezt az infrastruktúrát kiépíteni úgy, hogy mindenki használja, ahhoz a 2035-ös dátum túl közeli" – fűzte hozzá Krepsz Zoltán.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Megújítja állandó kiállítását és itthon soha nem látott műtárgyakat mutat be a Nemzeti Múzeum

Megújítja állandó kiállítását és itthon soha nem látott műtárgyakat mutat be a Nemzeti Múzeum

Közelebb kell hozni az állandó kiállítás tárgyait a mai korhoz, és eljött az ideje némi újításnak is – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában az intézmény főigazgatója. Zsigmond Gábor arról is beszámolt, hogy jelenleg három nagy időszaki kiállítást készítenek elő, és a világ leghíresebb múzeumainak vezetőivel tárgyalnak közös együttműködésekről, Sanghajtól Jeruzsálemen át egészen az Egyesült Államokig.

Lecsap a fogyasztóvédelmi hatóság, keményen megbüntetik az indokolatlan áremeléseket

Azonnali ellenőrzéseket indít a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság annak érdekében, hogy a vásárlók tisztességes áron juthassanak hozzá az alapvető élelmiszerekhez. Az árrést, a saját márkás termékek arányát és a mennyiségi előírásokat is vizsgálják. Eitmann Norbert, a hatóság sajtófőnöke az InfoRádióban elmondta azt is, mekkora bírságok járnak az egyes előírások megszegéséért.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.18. kedd, 18:00
Pletser Tamás
az Erste Bank olaj- és gázipari elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×