Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.43
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Budapest, 2024. február 15.Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter előadást tart a Magyar Compliance Akadémia budapesti rendezvényén a Gazdasági Versenyhivatal rendezvénytermében 2024. február 15-én.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Nagy Márton elárulta, mikor dönt a kormány arról, hogy beavatkozik-e az üzemanyagok árába

Jövő pénteken publikálja a szomszédos országok átlagárait a KSH, utána lép a kormány, amely a nemzetgazdasági miniszter szerint kezdi elveszíteni a türelmét.

Ha beindulnak a beruházások, mint a CATL vagy a BMW, és ezek teljes kapacitáson fognak termelni, akkor a 4 százalékos növekedés nagyon könnyen elérhető, de ehhez kell az exportpiacaink és Németország gyógyulása is – mondta a Világgazdaságnak Nagy Márton.

A nemzetgazdasági miniszter beszélt arról is, hogy bár 675 milliárd forint értékű beruházás elhalasztásáról hozott döntést a kormány, de szerinte ez nem fogja vissza a növekedést, csak annyit jelent, hogy az átadás és kifizetés átcsúszik 2025-re, ettől függetlenül a munkák folytatódnak.

"A kormány az idei 2,5 százalékos növekedést nem azért hozta le a korábbi 4 százalékról, mert ezeket a beruházásokat el kell halasztani. Ez egy tévhit. Egyszerűen az exportkapacitások gyengélkedése miatt" – jelentette ki.

A miniszter szerint nem megy döcögősen az uniós pénzek kifizetése, úgy véli, a minisztériumok és a miniszterek is tudatában vannak annak, hogy az uniós pénzeket nagyon gyorsan ki kell nyomni a gazdaságba az újraindítása érdekében. A tárcavezető szerint a fogyasztás a reálbérek emelkedésének köszönhetően olyan ütemben áll helyre, ahogy várták, és a beruházások, a hitelezés helyreállása ugyancsak megkezdődött. Egyedül az exportpiacok aktivitását tartja nagy kérdőjelnek, de az meg főként Németországtól függ.

Nagy Márton beszélt az üzemanyagárakról is, amelyek lassan elérik a 700 forintot. "A kormány türelme kezd elfogyni, ez látszik az elmúlt napok történésein is. Figyelmeztettük a MÁSZ-t és a Molt is, hogy azt a megállapodást, amely értelmében a hazai üzemanyagáraknak a régiós középmezőnyben kell lenniük, tartsa be, ugyanis időközben az árak elcsúsztak. Véleményünk szerint 7-9 százalékkal vannak följebb a hazai üzemanyagárak, mint a régiós átlag. De annak érdekében, hogy ne legyen vita arról, hogy pontosan mi is a régiós átlag, a KSH-t bíztuk meg, mint független objektív szervezetet, hogy alakítsa ki ennek módszertanát. Jövő hét péntektől fogja publikálni a szomszédos országok üzemanyagárait, és az átlagokat, utána tud a kormány dönteni, hogy beavatkozik-e az üzemanyagpiacon" – mondta a miniszter.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×