A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett - írja a konszern márkáinak magyarországi importőre közlése nyomán az Economx.
A márkacsoporthoz tartozó öt márka, a Volkswagen, a Škoda, a SEAT/CUPRA, valamint a Volkswagen haszongépjárművek (VWN) jelentős forgalomnövekedést könyveltek el 2023-ban, az összesített értékesítés 4,826 millióra nőtt, ami 19 százalékos növekedést jelent éves szinten - írja a lap.
Az eladási számok több mint felét 2,519 millió eladott darabbal a Volkswagen adta, ami 13 százalékos növekedés 2022-höz képest.
A Škoda globális eladásai 866 800-ra (18,5 százalék), a SEAT/CUPRA modelleké 602 ezerre (28 százalék) nőttek, a VWN márka értékesítési volumene 25 százalékkal 423 ezerre emelkedett 2023-ban.
A Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, a Core márkacsoport vezetője, illetve a Volkswagen személyautók márka vezérigazgatója, Thomas Schäfer kiemelte, hogy egyre hatékonyabb a márkacsoporton belüli szoros együttműködés, a decemberben elfogadott Performance-program 2024-től a termékköltségek optimalizálásával és csökkentésével járulhat hozzá a csoport hosszú távon fenntartható növekedéséhez.
A közlemény a jövőbeni tervek, kilátások kapcsán arra is kitér, hogy 2024-ben az értékesítés további növekedésére számítanak Észak-Amerikában, illetve a Škoda számára új piacnak számító Vietnámban. Mint írják, a tájékoztatás szerint a Volkswagen a volumenmárkáinál továbbra is 8 százalék operatív hozamot céloz meg 2026-ra.