eur:
398.49
usd:
368.14
bux:
91251.44
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
Close-up Of A Human Hand Stopping The Wooden Blocks From Falling On House Model
Nyitókép: AndreyPopov/Getty Images

Komoly kedvezményekkel startolt a lakásbiztosítási kampány

A lakásbiztosítási kampány első három napjának adatai szerint viszonylag koncentrált a verseny az új lakásbiztosítási szerződésekért.

Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a KÖBE, az Alfa és a Generali biztosítóknál kötötték az összes új szerződés 52 százalékát.

Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja 35 400 forint volt, ami 27 százalékkal alacsonyabb, mint a tavaly közvetített szerződések 48 700 forintos átlagos éves díja

– közölte a független biztosításközvetítő társaság hétfőn..

A közlemény szerint ingatlantípusok szerint az ikerházakra és a családi házakra egyaránt 42 ezer forint körüli összegű éves díjon szerződtek az ügyfelek, miközben a társasházak lakásainak átlagdíja 22 ezer forint, a nyaralóké pedig 25 ezer forint volt. A kampány első napjaiban közvetített szerződéseknek 38 százaléka az MNB standard követelményeinek megfelelő minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) közül került ki.

A piacon 14 biztosító kínál lakásbiztosítási termékeket, az első hármat sorrendben a Gránit (korábbi Wáberer) és a Groupama követi.

Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója szerint a lakásbiztosítási piacot hagyományosan négy szereplő, az Alfa, a Generali, a Groupama és az Allianz uralja, együttes piaci részesedésük mintegy 80 százalék a távozó ügyfelek is jobbára az ő ügyfélkörükből kerülnek ki.

Az, hogy az ügyfelek egy kedvezőbb ajánlat hatására ugyanannál a biztosítónál kötik újra a szerződésüket, egyelőre nem túl gyakori, az Insura által közvetített szerződések mindössze 14 százaléka tartozik ebbe a körbe. Az összes piaci kötés között ez az arány magasabb lehet.

Az összesítésben hozzátették, hogy az első napokban az ügyfelek többsége egyelőre csak tájékozódik,

átlagosan minden tizedik érdeklődésből született szerződés.

A nagyobb díjkedvezményt kínáló éves fizetési gyakoriságot választotta az ügyfelek 52 százaléka. Szintén a kedvezmény miatt morzsolódott tovább a csekkes fizetést választók aránya, ami immár alig éri el a 15 százalékot. Néhány százaléknyi engedmény fejében immár 88 százaléknyian vállalták a biztosítóval való kapcsolattartásra az elektronikus kommunikációs csatornákat - összegezte az Insura. hu független biztosításközvetítő.

Címlapról ajánljuk
Megvan, első körben hova kerülnek új készpénzautomaták

Megvan, első körben hova kerülnek új készpénzautomaták

Az ATM-hálózat országos kiépítéséről tárgyaltak Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterrel a Magyar Bankszövetség képviselői. A szervezet főtitkárhelyettese az InfoRádióban elmondta: az lenne az optimális, ha az olyan külföldi szolgáltatók, mint a Revolut vagy a Wise, megkülönböztetés nélkül részt vállalnának az ATM-telepítési projektben. Ismertette a projekt első fázisát is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×