Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Toronto, Canada - January 20, 2024:  Temu, PayPal and various other apps on an Apple iPhone.
Nyitókép: Kenneth Cheung/Getty Images

Totális támadás indul a Temu ellen – brutálisak a számok

A hazai internetes kereskedőket egybefogó Ecommerce Hungary úgy döntött, magyarországi kontrollt és versenyhivatali vizsgálatot kér a kínai internetes piac új gigásza, a Temu ellen.

A Temu nevű kínai óriás elsöprő erővel térdre kényszerítette szinte a teljes online kereskedelmet, több globális szereplő is aggódva figyeli, mit művel a távol-keleti cég. Agresszív hirdetéseivel, a termékek árazásával az is találkozhatott velük, aki meglehetősen kevés időt tölt az interneten. A durva marketingkampányt és a hazai elektronikus kereskedelem java részét térdre kényszerítő helyzetet nemrég megelégelte a kereskedőket tömörítő érdekvédelmi szövetség, az Ecommerce Hungary. Nemrégiben egy beadvánnyal fordultak a hazai kereskedelmi tevékenységeket is felügyelő Gazdasági Versenyhivatalhoz.

A Pénzcentrum megkérdezte az Ecommerce Hungary elnökségi tagját, Györke Zoltánt a lépés indokáról, és erre azt mondta, nem tartható fenn az, hogy a Temu a hatalmas marketingköltéseivel jusson mindent leuraló előnyhöz. Az Egyesült Államokban a Temu digitális reklámköltése 2023-ban, egyes források szerint, a hárommilliárd dollárt is elérhette, Magyarországon a Growww Digital a havi online költésüket a több száz milliós nagyságrendre becsülte.

"Ilyen nagyságrendű marketingköltést a legnagyobb hazai szereplők sem engedhetnek meg maguknak. Ugyanakkor vélelmezhető az is, hogy a Temu által kínált termékek széles köre dömpingáron, veszteséggel kerül értékesítésre. Mindez együtt gazdasági erőfölényből következő versenyelőnyt jelenthet" – fogalmazott Györke Zoltán. Az internetes kereskedőket tömörítő szervezetnél a beadványtól azt várják, hogy legalább minimális szabályozást igyekezzenek elérni a kínai óriással szemben. Szerintük a Temu olyan manipulatív módszerekkel operál, melyeknek már nem szabadna létezniük.

A beadványuk alapját a fogyasztót tisztességtelenül befolyásoló, megtévesztésre alkalmas gyakorlatok adják. Ezek közül kiemelkedő, hogy a Temu a kedvezmény mértékét a beszállítóik ajánlott fogyasztói árához képest tünteti fel, a problémák másik csoportja a nehezen vagy sehogy sem ellenőrizhető, sürgető üzenetekre vonatkozik.

"Összességében azt látjuk, hogy egy jelentős gazdasági erőfölényben lévő vállalat alkalmaz a fogyasztókat nem megengedett módokon befolyásoló, a vonatkozó szabályokba ütköző eszközöket. Továbbá a cég tevékenysége magyarországi, a jogszabályokat betartó, megengedett eszközökkel, szabályszerűen versenyző vállalkozásokkal szemben torzíthatja a piacot. Ezért fordulunk a GVH-hoz" – zárta gondolatait az Ecommerce Hungary elnökségi tagja.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×