Az eljárás során az ilyen képeket láthatatlan digitális forrásjelölésekkel látják el, majd címkékkel, ezzel is felhívva a felhasználók figyelmét arra, hogy az előttük álló képet mesterséges intelligencia készítette.
A cég közlése szerint az intézkedés nem újkeletű, saját közösségi oldalain - Facebook, Instagram és Threads - az általuk mesterséges intelligenciával előállított tartalmakra már alkalmazzák a szóban forgó eljárást és a címkézést.
A Meta Platforms a következő hónapokban az OpenAI, a Microsoft, az Adobe, a Midjourney, a Shutterstock és a Google-t birtokló Alphabet vállalatok képtartalmait vonja vizsgálat alá. Clegg mindazonáltal meggyőződését fejezte ki, hogy a felsorolt vállalatok saját maguk is képesek megbízható szinten kiszűrni a mesterséges intelligenciával generált képeket.
A hang- és videótartalmakról Clegg elmondta: az azokra vonatkozó eljárások bonyolultabbak és még fejlesztés alatt állnak, de remélik, hogy példát mutatva lendületet és ösztönzést tudnak adni az iparág többi részének is.
Hozzáfűzte, hogy a Meta felhasználóinak hamarosan kötelező lesz címkézniük a saját maguk által módosított hang- és videofájlokat. Ha valaki nem működik együtt, büntetésre számíthat - jegyezte meg.
A mesterséges intelligenciára épülő ChatGPT-val kapcsolatban Clegg hangsúlyozta, hogy az AI által írt szövegek címkézésére szolgáló működőképes mechanizmus a vállalatoknak nem áll rendelkezésükre. "Ez a hajó már elment" - fogalmazott.
Az elnök arra is kitért: miután a közeljövőben egyre több "szintetikus és hibrid tartalom" kerül megosztásra az interneten, a törlésekkel szemben sokkal inkább a címkézést kellene előnyben részesíteni.