eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: NÚSZ Zrt.

Vége a matricának, megdrágul a sztrádahasználat a buszoknak

Február 1-jétől az eddig autópálya matricával közlekedő autóbuszoknak is átkerülnek a használatarányos útdíjfizetésre. A változtatással uniós kötelezettségnek tesz eleget Magyarország.

Az utdij.hu-n olbasható a bejelentés, amelyet azzal indokolnak, hogy "a módosítással összefüggésben eltűnhetnek az utakról a környezetszennyező személyszállító járművek és a Magyarországot csak az olcsósága miatt tranzitként használó külföldi buszok is".

A díjfizetés alapja a megtett kilométer, az emissziós besorolás és a tengelyszám lesz, amelyekhez – új tételként – hozzáadódik a levegő- és zajszennyezéshez kötött külsőköltség-díj is.

A díjfizetési kötelezettség 7400 km-nyi úthálózatot érint, amely

új szakaszokkal is kibővül, többek között az M0-ás autóút eddig díjmentes, déli szektorával.

A dolgozói személyszállításban és a turisztikai célú személyszállításban az üzemanyagon túl jelentős költségelem lesz az új útdíj, ami egy útra vetítve magasabb lesz, mint korábban a matrica ára.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×