Infostart.hu
eur:
388.94
usd:
331.33
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Gumiabroncsok a japán Bridgestone tatabányai gyárárának új raktárában az avatás napján, 2019. szeptember 3-án. A 10 ezer négyzetméteres raktár 180 000 abroncs tárolására alkalmas.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Merőben új utakon jár, aki az M83-ast használja

Új, gumibitumen felhasználásával készült szakaszt adtak át az M83 számú autóúton, amelyhez a Mol zalaegerszegi gyárából érkezett az alapanyag. Az útpályaszerkezet alap- és kötőrétegében mintegy 10 ezer tonna gumibitument használtak fel, így Magyarország leghosszabb, 36 kilométeres gumibitumenes útszakasza épült meg - mondta az InfoRádiónak a Mol Magyarország Down Stream üzletágának ügyvezető igazgatója, Hazuga Károly. A projekt a gumiabroncsok újrahasznosítása szempontjából is jelentős.

A leghosszabb gumibitumenes út a Győrt és Pápát összekötő M83-as útszakasz.

Az innováció részleteiről szólva Hazuga Károly, a MOL Magyarország Down Stream üzletágának ügyvezető igazgatója az InfoRádióban elmondta, 10 ezer tonna zalaegerszegi gumibitument töltöttek az útba, az anyag a Mol zalai finomítójából érkezett.

"Alap- és kötőrétegben építették be"

- tette hozzá.

A gumibitumenből készült útszakaszokról mérések is alátámasztják, hogy tartósabbak, kevésbé nyomvájúsodnak, kátyúsodnak, másfélszerese az élettartama a normál bitumenből készült utakéhoz képest.

Maga a bitumentechnológia egy, a Mol és a Pannon Egyetem által közösen kifejlesztett innováció.

"Először egy kísérleti üzemmel kezdtük, azt követően építettük fel a mostani üzemünket. Mára számos útszakasz gumibitumenből készült már" - újságolta.

Az élettartam egy dolog, de a Mol "beindult a körforgásos gazdálkodás útján" is.

"Azért hívjuk gumibitumennek ezeket az útszakaszokat, mert használt gumiabroncsok őrleményét keverünk a bitumenbe, ezáltal jelentősen csökkentjük a megsemmisített, használt gumiabroncsok mennyiségét, ez a hulladék hasznosan folytatja az életét" - hívta fel a figyelmet.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×