A leghosszabb gumibitumenes út a Győrt és Pápát összekötő M83-as útszakasz.
Az innováció részleteiről szólva Hazuga Károly, a MOL Magyarország Down Stream üzletágának ügyvezető igazgatója az InfoRádióban elmondta, 10 ezer tonna zalaegerszegi gumibitument töltöttek az útba, az anyag a Mol zalai finomítójából érkezett.
"Alap- és kötőrétegben építették be"
- tette hozzá.
A gumibitumenből készült útszakaszokról mérések is alátámasztják, hogy tartósabbak, kevésbé nyomvájúsodnak, kátyúsodnak, másfélszerese az élettartama a normál bitumenből készült utakéhoz képest.
Maga a bitumentechnológia egy, a Mol és a Pannon Egyetem által közösen kifejlesztett innováció.
"Először egy kísérleti üzemmel kezdtük, azt követően építettük fel a mostani üzemünket. Mára számos útszakasz gumibitumenből készült már" - újságolta.
Az élettartam egy dolog, de a Mol "beindult a körforgásos gazdálkodás útján" is.
"Azért hívjuk gumibitumennek ezeket az útszakaszokat, mert használt gumiabroncsok őrleményét keverünk a bitumenbe, ezáltal jelentősen csökkentjük a megsemmisített, használt gumiabroncsok mennyiségét, ez a hulladék hasznosan folytatja az életét" - hívta fel a figyelmet.