Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Munkás dolgozik az iBooster fékrásegítő rendszer gyártósorán a német Bosch konszern miskolci autóipari gyárában, a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft.-ben 2019. január 11-én. A kft-ben 2021-ig tartó projekt keretében egyebek mellett új generációs termékek gyártósorait és tesztberendezéseket telepítenek. A kormány a 14,1 milliárd forintos beruházáshoz 2,65 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Újabb 18 milliárdos gigaberuházást jelentettek be

Mintegy 18 milliárd forintos beruházással 170 új munkahelyet hoz létre Miskolcon a járműelektronikai készülékek gyártásával foglalkozó Bosch Energy and Body Systems Kft. - jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a német tulajdonú cég egyfelől tovább bővíti az elektromos hajtás fejlesztését és tesztelését 4,5 milliárd forintból, másfelől növeli a gyártási kapacitását több terméktípus esetében is 13,5 milliárd forintból.

Mindezzel összesen 170 új munkahely jön létre, amihez

a kormány 3 milliárd forint támogatást nyújt.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a hazánkban lassan húszezer embernek munkát adó Bosch nagyban segíti a gazdaság dimenzióváltását, ezen újabb beruházás pedig jól példázza, hogy Magyarország mind a kutatás-fejlesztési, mind a termelési beruházások terén továbbra is vonzó tud lenni.

"A Bosch német vállalat, s főleg a mostani időszakban, amikor azért hallani különböző nyomásgyakorlási kísérletekről, ilyen-olyan zsarolási vagy percepcionális kísérletezgetésekről, azt mindig jó elmondani, hogy a német vállalatok továbbra is bíznak Magyarországban" - fogalmazott.

A miniszter végül arról számolt be, hogy az autóipar elektromos átállása töretlenül halad előre, minden döntés megszületett, és ez az átalakulás a klímacélok teljesítéséhez is elengedhetetlen, mivel a közúti közlekedés adja a globális károsanyag-kibocsátás 14 százalékát.

"Ma már nem kérdés, hogy az autóipar elektromos lesz-e Európában, a kérdés az, hogy melyik országok nyernek ezen, és melyik országok tartoznak majd a vesztes oldalhoz" - hangoztatta.

"És mi, magyarok ebben a versenyben nemcsak tartani tudtuk a tempót, hanem mára a globális járműipari forradalomnak, vagyis az elektromobilitásnak, az elektromos alapokra történő átállásnak Magyarország az egyik globális éllovasává lépett elő" - húzta alá.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×