Szeptember végére a zavartalan vasúti közlekedést biztosító munkakörök közül a mozdonyvezetők, a váltókezelők és a jegyvizsgálók többsége kimeríti nem csupán az éves munkaidőkeretét, hanem az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlóra keretet is - írja a Népszava túl azon. hogy számításuk szerint 4500 álláshely betöltetlen a közlekedési vállalaltoknál.
Azt is hozzáteszik, hogy "egyéni különmegállapodásokkal, extra díjazás fejében további száz órával növelhető a túlórakeret, de ez már teljes egészében a munkavállaló döntése".
A lap kérdése Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke azt mondta: "Ha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket".
A szakemberhiány nem új keletű jelenség a MÁV-csoportnál. Korábban arra is volt példa, hogy mozdonyvezető híján nem tudtak elindítani elővárosi járatokat.