Lezárult a Mol-csoport 39 szlovéniai töltőállomásának korábban bejelentett eladása a Shellnek az OMV Slovenija felvásárlásának részeként. Az OMV Slovenija hálózatának 2023 júliusában történt felvásárlását követően a Mol a szlovén üzemanyagpiac meghatározó második szereplőjévé vált.
A Mol pozíciója ezzel a lépéssel Szlovéniában "nagyon erős": a második pozíció továbbra is megmaradt, és így már több mint 130 töltőállomással rendelkezik – mondta az InfoRádióban Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. Ezzel a szlovén piacon nagyon jelentős, egész országra kiterjedő hálózata lett a Molnak.
Az elmúlt két évban aktív volt a a társaság a hálózatfejlesztés tekintetében:
mostanra tíz országban van jelen a Mol, mintegy 2400 töltőállomással,
Lengyelországtól, az Északi-tengertől Horvátországig, az Adriáig, vagy a román hálózat révén a Fekete-tengerig. Ezekben az országokban a Mol az első, második vagy harmadik szereplő, tehát nagyon jó piaci pozíciókat foglal el.
"Ezzel nem értük el a célunkat, nem vagyunk az út végén, sokkal inkább azt gondoljuk, hogy a következő időszakban nagyon erős piaci konszolidáció fog folytatódni. További lehetőségeink lesznek a hálózat bővítésére, illetve optimalizálására ezekben az országokban" – mondta Ratatics Péter.
A vezérigazgató-helyettes
a hálózatbővítés kapcsán elsősorban az igen jelentős lengyel piacban gondolkodik,
hiszen 38 millió lakosa van, hatalmas földrajzi kiterjedése és rengeteg úthálózat-fejlesztése, ami további lehetőségeket ad. Ugyanúgy igaz ez Romániára is, mint a régió második legnagyobb országára.
Ratatics Péter emellett az Európai Unión kívül Szerbia irányába tudná elképzelni a további fejlődést, hiszen a szerb piac nagyon növekszik, és egyébként tranzitország is – hiszen Görögország és Törökország irányából rengeteg átmenő forgalom van.