A közlemény szerint mindez nem fogja vissza lényegesen a teljes hazai használtautó-kereskedelmet, mivel nyolcból hét használtautó-vásárló belföldi járművek közül választ.
Halász Bertalan, a joautok.hu vezérigazgatója a közleményben úgy fogalmazott: a használtautó-import havi alakulása az év eddigi részében igen pontosan követi a tavalyi értékeket, csak éppen 23-25 százalékkal alacsonyabb szinten.
Hozzátette: az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb statisztikái szerint bár idén már nőttek az újautó-eladások a kontinensen, a forgalomba helyezett új járművek száma európai szinten még mindig 23 százalékkal a 2019-es szint alatt van. Emiatt még mindig a korábbiaknál nagyobb a kereslet a használt járművek iránt, így az importautók forrását jelentő országokban nehéz kompromisszumok nélkül használt autóhoz jutni - közölte Halász Bertalan.
A portál kiemelte: jelenleg a teljes autópiacot visszafogják a hitelezés megugró költségei, valamint a behozatallal foglalkozó kereskedők által jelenleg kínált kondíciók.
A behozott használt autók közötti márkasorrendet a Volkswagen, az Opel és a Ford vezeti,
utánuk az Audi, a Mercedes, a BMW következik. Az elmúlt hónapokban minden második importált használt autó ezek közül került ki. A használtautó-import mennyisége az év első öt hónapjában összesen 44 102 volt, ami 24 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 58 255-ös értéktől. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 47 089 volt, ez 2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 47 916-os mennyiségnél.
A 2017 májusában indult joautok.hu Magyarország első ellenőrzött használt autó piactere. Az oldal célja, hogy a tisztességesen működő kereskedők kínálatát összekapcsolja, az oldalon minden kereskedő csak előszűrést követően jelenhet meg, amely a céges és szakmai háttér mellett az autóállomány minőségére, valamint a vásárlói visszajelzésekre is kiterjed.