eur:
411.18
usd:
392.1
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b2), Simon Róbert Balázs, a térség fideszes országgyűlési képviselője (b), Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP), Győr polgármestere (b3), Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke (b4), Németh Zoltán, a Győr-Moson-Sopron Megyei Közgyűlés elnöke (b5), Geszler Norbert, a WHB projektvezetője (j2) és Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója (j) a Széchenyi István Egyetem Tudományos és Innovációs Parkban a beruházás első ütemének projektközi sajtótájékoztatója napján Győrben 2023. május 2-án. Új fázisához érkezett az egyetemen épülő tudományos park fejlesztése. A 6,7 milliárd forint értékű projekt eredményeként olyan innovációs környezet áll elő, amely segíti a magyar startup cégeket a növekedésükben, elősegíti a kutatói világ és az ipar közötti akadálytalan átmenetet.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Szijjártó Péter a keleti akkumulátorokat és a magyarokat méltatta

Új fázisához érkezett a Széchenyi István Egyetemen épülő Tudományos és Innovációs Park fejlesztése, a beruházásnak nagy szerepe lehet a felsőoktatás és a gazdaság minél szorosabb együttműködésében, s ezáltal a magyar gazdaság sikerében - közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Győrben.

Szijjártó Péter sok más mellett arról is beszélt, hogy a kontinens gazdaságának jövője az elektromos autóiparon áll vagy bukik. Illetve emlékeztetett, hogy a szektor az utóbbi évek nehézségei közepette is töretlenül tudott előrehaladni.

A miniszter közölte: "Magyarország jól vizsgázott eddig az elektromos autóiparban betöltött pozíció tekintetében, hiszen a rajtrács éléről indultunk, az éllovasok között vagyunk, de ez nem olyan verseny, amit egyszer leintenek, és akkor vége van."

"Ez olyan verseny, amelyben folyamatosan a topon kell lenni, folyamatosan innovációra van szükség, folyamatosan újat kell mutatni" - vélekedett.

Arra is kitért, hogy a szektor sikeréhez alapvető szükség van Kelet és Nyugat együttműködésére,

a remek nyugati elektromos járművek ugyanis mit sem érnek keleti akkumulátorok nélkül,

és fordítva. És Magyarország ezen a téren is jól teljesít, hazánk a legnagyobb német autóipari vállalatok és a legnagyobb kínai és dél-koreai elektronikai cégek találkozási pontjává vált.

Végül pedig figyelmeztetett, hogy óriási károkat okozna az európai és a kínai gazdaság szétválasztása, ahogyan azt sokan szeretnék.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×