eur:
408.12
usd:
375.15
bux:
0
2024. november 5. kedd Imre
Pharmacist accepting credit card by contactless payment.  Woman purchasing products in the pharmacy. Pharmacist hands charging with credit card reader.
Nyitókép: jacoblund/Getty Images

Az élelmiszerinfláció gyökeres változást hozott a bevásárlásnál

A magyarországi átlagos infláció mértékét meghaladó élelmiszer-drágulás hatással volt a hitelkártyás ügyfelek jelentős részének vásárlási szokásaira – derül ki az OTP Bank megbízásából készített országos reprezentatív felmérés eredményéből.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint az infláció a januári csúcs után februártól fokozatosan mérséklődni kezdett, de éves összevetésben még így is 25,2 százalékon állt márciusban. Az élelmiszerek ára ugyanebben az időszakban ennél jelentősebb mértékben, 42,6 százalékkal emelkedett. A lista első három helyét a tojás, a tejtermékek, valamint a vajak és vajkrémek foglalják el, 70 százalék körüli drágulással. A felsorolás végén a liszt és az étolaj szerepel, ennél a két élelmiszernél 10 százalék alatti elmozdulást mért a KSH.

Az infláció és az áremelkedések jelentős hatással bírnak az emberek vásárlási szokásaira is, melyet az OTP Bank friss kutatása is alátámaszt. A hitelintézet megbízásából készített felmérés eredménye mutatja, hogy az infláció a hitelkártyával rendelkezők csaknem felét (46 százalékát) késztette arra, hogy a megelőző évhez képest változtasson az élelmiszervásárlásai gyakoriságán vagy összegén.

  • Az arányokat tekintve a legtöbben azok vannak (16 százalék), akik többször járnak boltba, de alkalmanként kevesebbet fizetnek.
  • A második legnépesebb csoportot azok alkotják (13 százalék), akik szintén gyakrabban keresik fel a boltokat, de a korábbinál többet költenek.
  • A harmadik és a negyedik kategóriába pedig azok tartoznak (összességében 17 százalék), akik ritkábban, de nagyobb, vagy éppen ellenkezőleg, kisebb összegért vásárolnak.
  • A kutatásból az is kiderült, hogy a hitelkártya használók valamivel több, mint egyharmada (37 százaléka) nem változtatott a szokásain, ugyanannyit jár boltba és ugyanannyit költ, mint egy évvel korábban.

A felmérés készítői arra is rákérdeztek, hogy a hitelkártyabirtokosok milyen termékekért fizetnek a leggyakrabban hitelkártyával a válaszadók több lehetőséget is megjelölhettek, az arányokat tekintve az élelmiszerek kerültek az első helyre, 66 százalékos eredménnyel.

A kutatás eredményei alapján azok vannak a legtöbben a hitelkártyabirtokosok között, (48 százalék), akik 50 és 500 ezer forint között költenek havonta. Százból két hitelkártyás pedig félmillió forintnál is többet fizet ki ezzel a megoldással egy hónapban – olvasható mások mellett az OTP Bank sajtóközleményében.

Címlapról ajánljuk
Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Az Amerikai Egyesült Államokban november 5-én, kedden zárul az elnökválasztás, a legtöbb tagállamban ugyanis már hetek óta lehet szavazni. A választási rendszer egyik különlegessége, hogy nem közvetlenül az elnökjelöltekre szavazhatnak, hanem államonként eltérő számú elektort választanak, akik végül döntenek az elnök személyéről. Ez azt is jelenti, hogy nem feltétlenül az lesz a következő elnök, akire országosan a legtöbb szavazat érkezett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 4. 20:22
×
×
×
×