Az MBH Bank márkanévvel és arculattal létrejövő új pénzintézet a jövőben számos digitális fejlesztést tervez – mondta az InfoRádiónak Pecsenye Roland, az MKB Bank digitalizációért felelős vezetője. A szakember ugyanakkor arra is figyelmeztetett, hogy a mostanihoz hasonló fúziós folyamatokat egyre gyakrabban használják ki az ügyfeleket célzó adathalász kísérletek.
Új alkalmazást készítenek, amelyben mindhárom banknál (MKB Bank, Takarékbank, Budapest Bank) vezetett számláikat láthatják az ügyfelek, és idővel ebben egyre több újítás jelenik meg. Az internetbankos felület is egységes lesz majd, de egyelőre marad minden ügyfélnek az eddigi banknál megszokott belépési felülete.
Új honlapokkal fognak találkozni az ügyfelek az egyesülés után a jövő héttől az mbhbank.hu és az mbhbank.com címeken, de a három bank régi címei is ide vezetnek majd. Az alkalmazások is frissülnek.
A számlaszámok, a bankkártyaszámok nem változnak, a kártyákat nem kell lecserélni a fúzió miatt.
Felhívják a figyelmet arra, hogy
átálláskor különösen oda kell figyelniük az ügyfeleknek a kibertámadásokra.
Pecsenye Roland ezzel kapcsolatban elmondta, hogy informatikai oldalról az MBH felkészült erre az időszakra.
„A rendszerösszekötések, a különböző rendszerek beállításának változtatásával megjelennek néha olyan kockázatok, amik egyébként nem ügyfélszemmel nem egyszerűen láthatók. De mi erre belső banki rendszerekben teljes egészében felkészültünk, globális szinten a legfrissebb verziókra frissítettek, tehát mi teljes egészében el tudjuk hárítani azokat támadásokat, amelyek a bankot érhetnék, ettől függetlenül továbbra is fennáll annak a kockázata, hogy az ügyfeleket támadják meg, vagyis megpróbálnak különböző csalói módszerekkel ügyféljelszavakhoz vagy ügyfélazonosítókhoz jutni. Kiemelten kérnénk az ügyfeleknek arra a figyelmét, hogy bármilyen e-mail érkezik, bizonyosodjon meg róla, hogy a mi domainünk alól jön. A fishing és a jelszó csalások általában továbbra is a megszokott formában vannak jelen, tehát
- vagy felhívják az ügyfeleket és próbáljanak a fúzióra hivatkozva valamilyen módon ügyféljelszóhoz, -hozzáféréshez jutni,
- vagy valamilyen fajta olyan hamisított, a mi megjelenésünkhöz hasonló e-maileknek a kiküldésével, amelyben egy gomb megnyomásával az ügyfeleket olyan felületre terelik, ami imitálja csak a bank megjelenését, de nem a banki rendszereket éri el az ügyfél”
– hívta fel a figyelmet Pecsenye Roland.
Vagyis – szól a figyelmeztetés – fokozottan vigyázzanak, hogy bármilyen e-mail vagy elektronikus módon történő telefonos megkeresés érkezik, ami nem a bank applikációján vagy internetes felületén történik, azokat többször nézzék meg, hogy biztosan a banktól jött-e.