A Tesla 440 808 autót gyártott az első három hónapban, és 422 875-öt szállított le, 36 százalékkal többet az előző év azonos időszakinál és 4 százalékkal többet az előző negyedévinél.
Az eladások bővülése negyedéves összehasonlításban az erősödő verseny miatti jelentős árcsökkentések ellenére viszonylag szerény maradt a bizonytalan gazdasági kilátások közepette.
A Tesla januárban három hónapon belül másodszor csökkentette autóinak árát Kínában, amely a világ legnagyobb elektromosjármű-piaca, és ahol egyre élesedik a verseny a gyártók között. Ezt megelőzően már októberében is mérsékelte a kínai piacra szánt elektromos autóinak árát, hogy versenyképes maradjon a gyorsan növekvő kínai gyártókkal, valamint az országban jelenlétüket növelő hagyományos autógyártókkal szemben.
A Tesla az év első hónapjában világszerte 20 százalékkal csökkentette árait,
miután kiszállításainak tavalyi növekedése elmaradt az előzetes várakozásoktól. Tavaly a Tesla járműkiszállítása 40 százalékkal, 1,31 millió darabra nőtt, míg a járműgyártása 47 százalékkal 1,37 millióra emelkedett, 2021-ben azonban a kiszállítás csaknem duplájára ugrott, 2020-ban pedig több mint négyszeresével nőtt.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója január végén azt mondta, hogy a vállalat az idén akár 2 millióra is növelheti a kiszállított autók számát.