Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Concept for car insurance and financial.
Nyitókép: boonchai wedmakawand/Getty Images

Órapörgetés, avagy gyakoribb a rejtett hiba a használt autóknál, mint gondolnánk

Jelek szerint a használtautó-piac korántsem átlátható.

Bár szinte minden országban gyakoriak a visszaélések a használtautó-piacon, a legnagyobb gond mégis Közép- és Kelet-Európában mutatkozik, ahol számtalan nyugatról importált járművet kínálnak eladásra. Ezek esetében jóval nagyobb a visszaélések kockázata, például, hogy visszapörgetik a kilométerórát, eltitkolják a hibákat, amelyek nem szembetűnők, vagy pedig máshogy próbálják félrevezetni a vásárlókat.

Az autótörténeti jelentéseket készítő carVertical kutatása szerint a Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 54,97 százalékában kimutathatók rejtett sérülések. Az ilyen típusú autók nem biztonságosak, és gyakran a karbantartási költségük is magasabb. Ezekkel a problémákkal a magyarországi használtautó-kereskedők is szembesülnek.

A Cartecum autókereskedés tulajdonosa azt mondja, neki kínáltak már megvételre olyan Mercedest 40 ezer euróért, amelyről a rendszám alapján 15 euróért sikerült lekérniük egy jelentést, amiben az állt, hogy a kocsi korábban teljesen összetört, a kár pedig 50 ezer euró volt.

„Sok az olyan eladó, aki azt állítja, hogy egy álomautót kínál megvételre, miközben szándékosan nem számol be arról, hogy milyen hibái vannak a járműnek, és milyen silány minőségű javításokat végeztek azon korábban, vagy eltitkolja, hogy nem eredeti új, hanem bontott vagy utángyártott alkatrészeket szereltek bele. Ez az oka annak, hogy mielőtt megveszünk egy autót, mi mindent alaposan átnézünk, lekérdezünk” – tette hozzá Németh Gábor.

A használt járművek több mint fele külföldről érkezik Magyarországra. Sok közöttük a sérült autó, amit megjavítanak, és újszerűként, gyári fényezésűnek beállítva adnak el anélkül, hogy a vevők tudomást szereznének a valódi állapotukról.

Magyarországon 8-ból 1 autó futásteljesítménye nem felel meg a valóságnak,

ami arra utal, hogy a használtautó-piac korántsem átlátható. Ha egy kereskedő manipulált futásteljesítményű járművet vásárol, előfordulhat, hogy jóval többet fizet érte a reális értékénél. Mivel manapság egyre többen ellenőrzik tudatosan a járműveket vásárlás előtt, a márkakereskedéseknek is változtatniuk kellett a működésükön, és garantálniuk kell, hogy az autóik valós kilométeróraállást mutatnak. A CarVertical Market Transparency Indexe szerint Magyarországon

az átlagos visszapörgetési érték 45 987 km.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×