Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: pixabay

Visszarendelték a Disney-nél az otthonról dolgozó irodistákat

Vége lehet a home office-korszaknak a nagyobb cégeknél. A Disney-nél márciustól már heti 4 napot kell "bent lenni".

Nem tudni pontosan, hogy a 220 ezer alkalmazottat foglalkoztató kaliforniai nagyvállalat beosztottjai közül hányan élvezték az „aranyélet” előnyeit, annyi azonban bizonyos, hogy kivétel nélkül mindenkit visszarendelnek az irodába - írja az Index.

„A hétfőtől csütörtökig tartó időszakot tekintsék személyes jelenlétet igénylő munkanapoknak” – üzente a nagyhatalmú Disney-vezér, Bob Iger a „hibrid” munkát végző dolgozóknak.

Meggyőződésem, hogy a személyesen végzett közös munka a vállalat kreativitásának, kultúrájának és munkatársaink karrierjének a javára válik – érvelt a március 1-től életbe lépő rend mellett Iger.

A világjárvány idején, a koronavírus terjedésének lassítása érdekében – sok más nagyvállalathoz hasonlóan – a Disney is engedélyezte, hogy a dolgozók otthonról végezzék feladataikat.

Az elmúlt hónapokban a Snapchatet üzemeltető Snap, a Tesla és az Uber is hasonló változtatásokat jelentett be.

Hasonlóan lépett a Twitter is, erről részletesen beszámoltunk az Infostarton.

A távmunkával kapcsolatban sok érv és ellenérv is született. Az biztosnak látszik, hogy a „hibrid” munka – amikor az alkalmazottak munkaidejük egy részét az irodában töltik – nem jelent automatikus megoldást.

A cégeknek ugyanis fenn kell tartaniuk az irodahelyiségeket, miközben a dolgozóknak kevesebb társas interakcióra és csoportos kreativitásra nyílik lehetőségük, ugyanakkor fokozott ütemezési és informatikai problémákkal, valamint nehézkesebb projektmenedzsmenttel szembesülnek.

A magyar munkavállalók több mint kétharmada dolgozott otthonról a járvány alatt – ez derült ki egy tavaly nyáron készített felmérésből.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×