eur:
409.46
usd:
374.78
bux:
74343.85
2024. november 5. kedd Imre
Várakozó kamionok az M5-ös autópályán a röszkei határátkelőhely közelében 2014. február 4-én, miután a szerb határrendőrség engedélyezte a tehergépjárművek belépését Szerbiába. A rossz útviszonyok és a rendkívüli időjárás miatt a szerb hatóságok öt nappal korábban, 2014. január 31-én korlátozták a kamionforgalmat.
Nyitókép: MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Iszonyatos mennyiségű sóval készül az M5-ös sztráda üzemeltetője a télre

Napközben kétóránként, 22 és 6 óra között pedig négyóránként monitorozzák az autópálya állapotát az M5-ös sztráda üzemeltetői a téli időszakban. Az AKA bemutatta felkészülési számait.

Az M5-ös autópályán november 10-től kezdődik a téli műszak. Az újhartyáni, a kiskunfélegyházi és a balástyai üzemmérnökségeken felkészítették és ellenőrizték a téli üzemeltetésben résztvevő gépeket és adaptereket - áll az AKA közleményében.

Az AKA Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. beszámol még arról is, hogy sótárolóikban

7040 tonna nátrium-klorid és 18 tonna kálcium-klorid áll rendelkezésre.

Minden mérnökségen 12 órás váltásban 1-1 fő vezetőügyeletes irányítja a szolgálatot, a gépkocsivezetők szintén 12 órás váltásban dolgoznak, míg a diszpécser- és útellenőri szolgálat a nap 24 órájában biztosítja a balesetmentes közlekedést.

A balesetmentes és folyamatos közlekedés érdekében az üzemeltetőjük fokozottan figyeli és ellenőrzi az autópálya állapotát. Rendszeresen végeznek útellenőrzést a teljes úthálózaton, napközben kétóránként, 22 és 6 óra között pedig négyóránként monitorozzák az autópálya állapotát.

Felhívják még a figyelmet, hogy "a bajba jutott utazók a két kilométerenként elhelyezett segélykérő telefonokon keresztül kérhetnek segítséget"

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.06. szerda, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Amerika Kutatóintézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×