A nemzeti bank közleménye szerint a feltárt problémák nem hordoznak rendszerszintű kockázatot, ugyanakkor mielőbbi kijavításuk elengedhetetlen a bank prudens működése szempontjából.
A Magyar Nemzeti Bank átfogó vizsgálatot folytatott 2019. március 31. napjától a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakra vonatkozóan a Polgári Bank Zrt.-nél (Bank), melynek során különösen a vállalatirányítás és a hitelkockázatok kezelése területén azonosított hiányosságokat.
A vizsgálat szinte minden vizsgált témakörben megállapított olyan jogszabálysértéseket, hibákat, amelyek a Bank megfelelő szintű erőforrásainak –
megfelelő számú és szakmailag képzett munkatárs
– hiányára vezethetők vissza. Ilyennek minősült többek között a szabályzatok felülvizsgálatának, a belső ellenőrzés által feltárt hiányosságok határidőre történő megszüntetésének, illetve az ügyfelek, ügyletek éves rendszerességű, megfelelő mélységű és tartalmú átfogó felülvizsgálatának elmaradása.
Nem volt teljeskörű a belső ellenőrzés folyamatainak kidolgozása és a belső ellenőri vizsgálatok nyomonkövethetősége, emellett
hiányos volt a Bank javadalmazási politikája,
illetve a belső kontroll környezetében az összeférhetetlenség vizsgálatának kezelése, valamint hiányosságok merültek fel az alkalmazott csalásmegelőzési rendszer működése során is.
A hitelezési kockázatok kapcsán a jegybank megállapította, hogy nem volt megfelelő a hitelbírálati folyamat szabályozása és nyilvántartása.
A betétbiztosítás terén az Országos Betétbiztosítási Alap által biztosított betétek adatnyilvántartása sem felelt meg maradéktalanul a jogszabályi előírásoknak.
Mindezek alapján az MNB határozatában (a jogsértésekhez igazodó teljesítési határidő kitűzésével) kötelezte a Polgári Bankot, hogy a feltárt hiányosságokat szüntesse meg és erről számoljon be a jegybanknak. A jogsértések miatt az MNB összességében 32 millió forint felügyeleti bírságot is kiszabott a hitelintézetre.