eur:
409.68
usd:
391.38
bux:
79471.58
2024. november 25. hétfő Katalin
Tu-214, orosz, keskeny törzsű, utasszállító
Nyitókép: Wikipedia/Alex Pereslavtsev

Nagyot újítanak az utasszállító gépeik gyártásán az oroszok

Muszáj lépniük, mert a szankciók miatt már nem tudnak úgy repülőket készíteni, mint a háború előtt.

A szankciók miatt leálltak a világ két legnagyobb repülőgépgyártójának oroszországi szállításai, pedig az orosz légitársaságok a háború előtt 95 százalékban az amerikai Boeing és az európai Airbus utasszállítóit használták - írja a hvg.hu, a Reuters beszámolója alapján. A hiány pótlására az oroszok most úgy határoztak, hogy kizárólag otthon gyártott repülőgépekkel fogják felváltani a nyugati utasszállítókat, méghozzá az évtized végéig ezer darabbal.

Moszkvában hosszú távú tervet dolgoztak ki: az orosz állam által pénzelt Rostec próbálja majd kielégíteni a légitársaságok igényeit. Ez azt is jelenti, hogy helyben gyártott alkatrészekből fognak új repülőgépeket építeni. A Rostec ezt az importált alkatrészek, például a Pratt & Whitney hajtóművek helyettesítésével kezdi meg.

A cég elképzelései szerint 2024-től például évente 20 új repülőgépet gyártanának a Superjet New regionális repülőgépből. 2030-ig pedig 142 darab Superjet New és 270 darab MSZ-21-es típusú utasgép készülne. Emellett 70-70 darab Il-114 légcsavaros gázturbinás utasszállítót, illetve Tu-214-es keskeny törzsű gépet és 12 darab széles törzsűt akarnak építeni.

A hvg.hu szerint azonban kérdéses, hogy mindezt milyen technológiával kívánják elvégezni, ha a legtöbb (és sokszor jobb) megoldás elérhetetlen marad.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.26. kedd, 18:00
Nógrádi György
biztonságpolitikai szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×