eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Karosszéria a Volkswagen (VW) zwickaui összeszerelőüzemében 2020. február 25-én. Az előző napon újraindult a koronavírus terjedése miatt leállított termelés a Volkswagen legtöbb kínai gyárában. A járműgyártásban világelső Volkswagen-csoport januári eladásai éves szinten 11,3 százalékkal estek Kínában, amely a világ legnagyobb járműpiaca.
Nyitókép: MTI/EPA/Uwe Meinhold

Brutális visszaesés - Alig vesznek most az emberek új autót

Egyetlen év alatt csaknem tizedével kevesebbet helyeztek forgalomba itthon.

Az idei első kilenc hónapban 85 769 új személygépkocsi forgalomba helyezésével 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac - közölte hétfőn a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

A Datahouse adatai alapján a tavalyi azonos időszakhoz képest az elektromos autók száma jelentősen nőtt, közel másfélszer annyi, 3437 új elektromos autót regisztráltak idén az első kilenc hónapban, mint 2021-ben. Ennek ellenére a regisztrált új autók mindössze 4 százaléka tisztán elektromos és hasonló arányt képviselnek a tölthető hibrid modellek.

Ez az összességében 8 százalékos piaci részesedés, amelyet a tisztán elektromos vagy tölthető hibrid autók adnak, igen alacsony és mivel a növekvő energiaárak sokakat elrettenthetnek az ilyen modellek vásárlásától, a növekedés lelassulhat a közeljövőben - közölte az MGE.

A használt személyautók forgalma 99 292 darabos behozatallal alig változott éves összevetésben, és június óta a tavalyi szint alatt van, a visszaesés oka elsősorban forint/euró árfolyam növekedése.

Az MGE éves szinten 125 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolt a januári előrejelzésében. Ehhez most annyit tettek hozzá, hogy akkor még nem volt háború, a járvány lecsengésével a piac helyreállására lehetett készülni. Ma már tudható, hogy az autóipar két nehéz év után az idén sem lélegezhet fel, a piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakába jutott, beleértve a javítási szolgáltatásokat is - tették hozzá.

Az ukrajnai háború csak tetézte az amúgy is akut csip- és alkatrészhiányt, illetve teljes káoszt okozott az ellátási láncokban. A megrendeléseket a márkaimportőrök csak jelentős csúszással tudják teljesíteni, a kínálat szűkült, a modellválaszték hiányos. Az energiaárak rohamos emelkedése, az üzemanyagokkal kapcsolatos bizonytalanság és a tartósan gyenge forint további lassulást feltételez a hazai autópiacon - írták.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×